NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan!

Jag undrar om någon vet vad som skiljer mellan dessa Huvustrålkastare? Jag har en 2009 med sprucket glas, och har hittat en som säljer en komplett strålkastare från en v50 -2007..
Art nr är inte samma, men är det någon som vet om den passar?
årsm.2007 Art:nr 30698890
årsm.2009 Art:nr: 31265699

Jag har även försökt att få tag på Bara själva glaset,men de verkar vara omöjligt att hitta till just V50.

Mvh Andreas
Om det är Xenon så funkar det inte att sätta facelift på äldre. Äldre Xenon har inte automatisk kalibrering (har själv haft en V50 -07) vid uppstart , utan endast om lägesgivarna på något sått påverkats , t.ex. nåt tungt lastats i bagaget , släpvagn, husvagn , eller 4 passagerare jämfört t.ex. endast förare när bilen stängdes av. Facelift har system med automatisk kalibrering vid uppstart pekar först ner i backen sedan ställs de upp till rätt läge. Det är inte samma styrenhet pre-Facelift och Facelift, sen limmar nog inte de nya mot övrig program/hårdvara vara i pre-facelift.

Är det Halogen är det nog inga problem
Hej på er. Jag fick min första Volvo tidigare i år och älskar den. 2005 V50 T5 AWD.

En sak jag inte älskar är kraften i halvljuset. Ja, jag behöver förnya strålkastarlinsen, men är det någon som har ett strålkastarmod-kit/glödlampsbyte de kan rekommendera? Jag är ganska hopplös mekaniskt, men villig att försöka.

Jag har gjort några Google/YouTube-sökningar, men känner mig inte supersäker på att lita på länkarna jag har sett.
anhunigwe skrev: lör 12 aug 2023, 04:30 Hej på er. Jag fick min första Volvo tidigare i år och älskar den. 2005 V50 T5 AWD.

En sak jag inte älskar är kraften i halvljuset. Ja, jag behöver förnya strålkastarlinsen, men är det någon som har ett strålkastarmod-kit/glödlampsbyte de kan rekommendera? Jag är ganska hopplös mekaniskt, men villig att försöka.

Jag har gjort några Google/YouTube-sökningar, men känner mig inte supersäker på att lita på länkarna jag har sett.
Hallå!
Jag är inte heller imponerad av halvljuset på min V50 -04, satt i night breaker och det blev lite bättre ljus :-) om man jämför före och efter bilder.
anhunigwe skrev: lör 12 aug 2023, 04:30 Hej på er. Jag fick min första Volvo tidigare i år och älskar den. 2005 V50 T5 AWD.

https://9apps.ooo/
I got this,...

Då är där en gul klen kabel mellan[…]

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du […]

Imma i strålkastarna

Okej, tackar Skickat från min iPad med Ta[…]

Kupevärme

Är det "vanlig" AC eller ECC p&arin[…]