Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MarcusJ
Lågt miltal visserligen, men löjligt räcker inte till...
Skulle köpt en XC70 2016 i februari/mars och sålt den nu. Tänkte lite på det igår, konstaterade att priserna för årsmodell 2016 snarare gått upp 80000 kr sedan tidigt i våras. Till och med 2015 ligger rejält norr om 200000 kr nu.

2014 och 2013 har klättrat ännu mer egentligen sett procentuellt.

https://www.blocket.se/annons/stockholm ... /110864152

https://www.blocket.se/annons/jamtland/ ... 1000257714
av Lövet
fjohan82 skrev: mån 14 aug 2023, 14:07 Skulle hellre lagt pengarna på denna XC90 eller något liknande istället...
https://www.bytbil.com/vasternorrlands- ... 0-17046489
Det där priset måste vara en felskrivning. Den är värd dubbelt.
av Volvoold
XC90 hade EXTREMT höga felprocent i Auto & Motorsport begguide med ägarbetyg. XC70 hade ju lite bättre siffror iaf.

Jag skulle inte ens ta emot den gratis, lägg därtill HÅRDA säten (även i skinn) Jag skulle inte vilja sitta så hårt i TV-soffan. Men det är tur för Volvo och bilhandlarna att vi är olika.

Sen finns det väl en del som gärna köper en nyare men i vissa avseenden sämre produkt för att det ger mindre "status". att istället köpa en äldre bil. Gärna på kredit också.

XC70 har ju isf något mjukare stolar, men lite för små för min del. Troligen har den plattformen behagligare däckbuller också, iaf V90 var ingen bil som imponerande på mig.

Rostskyddet är ju också sämre på den nya, enligt bla Vi Bilägare.
Användarvisningsbild
av leiwi
Det är ju marknaden som bestämmer priser , om det nu är vansinnespriser XC70 så är det ju för att många vill ha en sådan . Oavsett vad bilhandlare och andra tycker andra tycker.
Men nu är ju Volvo inte n "svensk" bil lägre utan kommande modeller kommer att bli lika helkinesisk som Ex30 . och många kanske vill ha en bil med svenskt DNA och därav blir det vansinnespriser på vissa modeller
Användarvisningsbild
av Gulvolvo
Lär nog faktiskt inte bli någon nyare Volvo efter min-13 Xc70 gjort sitt . Då bagager är på tok för trångt för oss.
Tråkigt då vi alltid åkt Volvo som familjebil när jag varit liten, tråkigt om pojken min måste åka något tyskt :x

Har sneglat lite på Outback då dem är lite robustare än V90 och inte allt för sluttande bagagelucka samt inte allt för stora tv skärmar på dashboarden.( men förhoppningsvis är det många år till Xc70 måste förnyas)
Användarvisningsbild
av frasse4
Känns inte riktigt som det är samma målgrupp som köper en helt ny bil som en 8-10 år gammal? Nu när det är tuffare tider är det nog istället många som funderar om de behöver en ny bil över huvud taget, så fler sneglar på begagnade.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 34
D4 VEA dricker olja

1

Tack för alla svar. Efter viss fördr&oum[…]

Hej! Symbolen för avgasreningssystem lyser o[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer n&au[…]