Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,
Har någon en bild på en Xc90 med dessa fälgar? Jag har googlat men hittar inte en enda bild?
Bilagor
19.PNG
19.PNG (290.91 KiB) Visad 1428 gånger
Den såg bättre ut på tillbehörsbilden, oj så liten den såg ut på bilen
Bilderna som ses i den länkade artikeln är representativa för hur jag upplevde dem i verkligheten. Angående storleken; en bil i den storleken hade inte skadats av större rullomkrets i form av ett snäpp ökad profil, som exempelvis Audi valt att göra. Även fälgar på 20” till XC90 ser underdimensionerade ihop med Volvos rekommenderade däckdimension. Allt det där är dock en smaksak.

Ska de användas om sommaren eller vintern? En bekant fick en hyrbil med samma fälgar och klagade på hur snö fastnade i fälgen och skapade vibrationer.
sewen skrev:@sony, Brukar stå en i krokarna av jobbet. Om jag går förbi den under lunchen kan jag knäppa en bild.
Nej, såg den inte idag. Men håller med @Recharged, hjulen upplevs som på bilden. Själv tycker jag att de skulle kunna passa om man vill ha ett lite robustare utseende på sin bil. Men då gärna med ett mer terrängbetonat däck.
Lustigt det som nämns ovan ang snö som fastnar. Själv har jag tänkt tvärt om när jag sett hjulen; att de borde vara perfekta på vintern för att snö inte ska komma in och fastna. Har en nära vän som haft problem med det på sin XC90 och trodde problemet i hans fall berodde just på att hans vinterhjul var så öppna så stora mängder snö kunde komma in mellan ekrarna. :-/
Tack alka. Det blir inte dessa. Är för små
Mvh
Den var fin från den vinkeln, har du någon bild från sidan?
B200ft svårstartad

Har bytt den till en Bosch original utan någ[…]

Jag hade valt D3. D4 kan sticka iväg en aning[…]

Köpråd XC60 T8 -18/19

Stämmer, xtra maskinskade försäkrin[…]

Trasig Renault Scenic

Han (barnbarn), sambon och katten kommer ner till […]