Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Badudda
Hej allihopa!

Igår decoderade jag min CEM med VDASH då jag tänkte aktivera navigationen. Nu är det inte jag som ska aktivera navigationen själv men en verkstad som har VDASH. Nu i efterhand börjar jag fundera om hur verkstan får tag på pinkoden? Sparas den på en VDASH server och är därför tillgänglig till alla som kopplar på datorn med VDASH på min bil eller måste jag extrahera den på nåt sätt från min dator?

Tack för hjälpen och ha en fortsatt trevlig helg!
//Noah
Användarvisningsbild
av Retrofitp3
Tjo!
Vdash sparar användarnas PIN-koder på deras server likt som Volvo gör. Dom delar inte ut dessa tyvärr för då är deras affärsidé borta.
Jag råder dig till att antingen låta verkstaden logga in med ditt konto i så fall.
Nyfiken i en strut så undrar jag förstås varför en verkstad ska göra ändringen åt dig om du nu har Vdash dessutom och har access till konfigurationsfilen?
av Badudda
Retrofitp3 skrev: sön 23 jul 2023, 17:14 Tjo!
Vdash sparar användarnas PIN-koder på deras server likt som Volvo gör. Dom delar inte ut dessa tyvärr för då är deras affärsidé borta.
Jag råder dig till att antingen låta verkstaden logga in med ditt konto i så fall.
Nyfiken i en strut så undrar jag förstås varför en verkstad ska göra ändringen åt dig om du nu har Vdash dessutom och har access till konfigurationsfilen?
Var precis i verkstan. De hade tillgång till PIN coden som du sa. Jag har endast standard home versionen. För den ändringen som jag ville göra, aktivera navigationen, behövs dock pro versionen. Därför undrade jag hur de får tillgång till coden. Men det löste sig. Tack för hjälpen!
av getsome
Finns även P3 Tool där du själv kan göra samma sak inkl faktiskt få ut PIN koden i klartext , en svensk som kodat ihop det på sin fritid och det funkar finfint med DICE , VCM II , JLR Mongosee Pro mfl interface (inte ELM327 dock)

Detta gäller bara gamla bilar eller?

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en […]

Har en V50 med samma motor, har åkt på[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja det märks när han går som han s[…]