Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är du säker på att felet bara är elektriskt? Jag hade problem med ett clips som höll fast spegeln, det gjorde att den kom ur position. Kanske helt fel men bara för att hjälpa
Fabriksåterställning hjälpte inte länge nej.
Dom har ingen lösning ännu utan nu väntar dom på att felet skall uppstå igen som hållit sig borta i 2 månader nästan (efter att dom låst profilen igen). Så nu leker vi vänteleken.

För min del tror jag det är elektriskt eller mjukvarurelaterat. Troligen mjukvara.
Senast bytte dom styrenheten samt backspegeln utan resultat.
För att vara ärlig så verkar problemet bara komma vid den kalla årstiden med vilket snarare betyder att det troligen är ett elektriskt fel?

Skickat från min KB2003 via Tapatalk

Hej

Lyfter denna tråd. Min volvo v90 cross country 2019 har samma problem.

Någon som har mer info om detta och tänkbar orsak. För mig handlar det inte om vilket årstid det är.

Spegel vinklas mest ner men ibland även upp och det gäller vänster sidospegel. Låst min profil och även gjort fabriksåterställning
Adde1978 skrev: fre 04 aug 2023, 17:16 Hej

Lyfter denna tråd. Min volvo v90 cross country 2019 har samma problem.

Någon som har mer info om detta och tänkbar orsak. För mig handlar det inte om vilket årstid det är.

Spegel vinklas mest ner men ibland även upp och det gäller vänster sidospegel. Låst min profil och även gjort fabriksåterställning
Testa detta:
Fabriksåterställ, ställ in så att alla profiler har samma inställning på stol och speglar som du vill ha. Byter du profil så ska inget ändras.
Kör utan skrivskyddad. Kör på samma profil hela tiden, den ska inte vara kopplad till någon nyckel.
Någon som kommit fram till vad det kan bero på? Min började strula för en vecka sen och jag trodde först att jag kom på knapparna och ändrade inställningarna 😂
Men nu har jag sett hur vänster spegelglas åker både upp och ner när man låser upp och hoppar in!

Blankt papper :party:

Jag har en V40 D3 -17. Årsskatten på d[…]

Köpråd V60 Recarge

Jag köpte min V60 My25 för tre veckor se[…]

Du kan nog vara lung för att det är prec[…]