- sön 25 jun 2023, 21:21
Köpte bilen (940 -94) för ca ett år sedan och upptäckte efter ett tag att hastighetsmätaren la av emellanåt. Hade tur vid första besiktningen att den fungerade just då. Nu närmar sig nästa besiktning och kanske jag inte har samma tur en gång till. Dessutom är det rätt tröttsamt att inte alltid kunna se hur fort man kör.
Nu har jag letat sida upp och sida ner på nätet hur man kan laga mätaren enkelt och billigt men det verkar som alternativen är få. Blir nog ett dyrare alternativ. Hittade en firma som säljer digitala hastighetsmätare (Bjårntech) som verkar bra. Kostar ca 2400 kr och ska vara lätta att montera.
Priset kan jag leva med och om monteringen är relativt enkel så fixar jag det själv.
Min fråga är då: Någon som testat en sådan och hur nöjda är ni?
Nu har jag letat sida upp och sida ner på nätet hur man kan laga mätaren enkelt och billigt men det verkar som alternativen är få. Blir nog ett dyrare alternativ. Hittade en firma som säljer digitala hastighetsmätare (Bjårntech) som verkar bra. Kostar ca 2400 kr och ska vara lätta att montera.
Priset kan jag leva med och om monteringen är relativt enkel så fixar jag det själv.
Min fråga är då: Någon som testat en sådan och hur nöjda är ni?