Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har idag kollat cirkulations pumpen och den fungerade som den gjorde, vi matade ström till den och hörde att den pumpade på som den skulle, så de är inte felet, provade köra värmaren och den beetede sig exakt likadant som på videklippet jag länkat. och samma felkoder som från första början fanns där även. Så vi tog isär den gamla värmaren (orginalet) letade upp givaren för kylvattnet tog lös den och mätte, då fick vi endast kontakt med röda kabeln men inte blå (bifogar en bild på givaren). Kan jag ha så otur att jag fått en värmare med samma fel på kylvatten givaren som jag hade med gamla? Men samtidigt är jag fundersam vad fel kod P20299A betyder för nått? Programvara är jag tveksam på att det behövs då nr på värmaren stämmer överens med org som satt på plats och borde jag inte få någonslags nyfelkod på även det?

Ska imorgon ta och beställa en ny temp givare kabel för de är den sista grejen som kan vara felet på själva värmaren för inget annat kommer vi på vad som kan vara. Har haft en vän som jobbar med volvo bilar och skruvar mycket i Webasto som yrke.
Eller har ni nå andra tips på vad jag kan försöka kolla efter?
Bilagor
vatten pump.jpg
vatten pump.jpg (189.69 KiB) Visad 411 gånger
givare.jpg
givare.jpg (178.58 KiB) Visad 411 gånger

Ja precis! Och visst är det väl kapslat[…]

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skalet[…]

Trasig taklucka

Håller med, men det känns såd&aum[…]

Kanske turbon som jävlas då?