Lövet skrev:En lärdom vi ska dra av det här är att man startar bara krig man tror sig vinna. Ryssland trodde sig vinna mot Ukraina enkelt. Uppdraget framöver blir att se till att Ryssland/Belarus aldrig tror sig vinna några krig. Då kommer de inte startas.
Sedan kan man ju försöka lösa krigen diplomatiskt också (lågaffektivt) Den modellen brukar ju Sveriges politiker och svt annars propagera för, och använda mot allsköns bus och bråkstakar, både invandrade och i utlandet. Se bla koranupploppen.
Det blir ju episkt på TV4 när Slovakiska politiker framställs som onda bara för att man inte vill blanda sig i kriget utan vill ha fred. Precis som en upptrappning och fortsatt hålla liv i kriget är den bästa lösningen. Och alla i Sverige tycker likadant, för media har bestämt vad man "får" tycka. (Även här på forumet, men andra kanske blir censurerade, det är ju lättast så, så slipper man ta till sig andra åsikter, och kanske se att ens egna perspektiv är fel. Detta kräver dock stor ödmjukhet.
Pinsamt är bara förnamnet. Men mönstret är ju bekant från invandringen, covid klimatet, hbtq mm.
Men alla i Sverige verkar gilla USA och att det är givet att man ska bland sig i USA s proxykrig i Ukraina. Det är synd om alla ukrainare som får betala priset både med sina liv, alternativt fly till tex Sverige.
Obs. Jag är ingen Putin kramare (ingen IS-kramare heller, eller klimatförnekare heller andra vidriga epitet som främst vänstermänniskor, media och politiker använder för att tysta all befogad debatt när deras egna argument tryter eller brister i logik), men det är tråkigt att olika åsikter inte accepteras och kan stötas och blötas numera utan att någon blir behäftad med nedsättande tillmälen.
Jag litar inte på tex svt rapporterar från Ukraina kriget, ty de ljuger och vilseleder för mycket och under för lång tid för att jag ska ta det på allvar. De springer ju hela tiden globalisternas ärenden och rapporterar utifrån detta perspektiv. (Det blir ju som sagan om vargen och pojken, bluffar man för ofta, så blir man inte trodd den dagen man talar sanning.)
Det får de gärna höra, bara de vore öppna med det, och att de inte tvångsfinansiserades via skattesedel, eftersom "Svensk Vänster Television" tyvärr inte lever upp till sin "opartiskhet".
Titta på den ensidiga och starkt vinklade rapporteringen om invandring, nationalismen, klimat, covid, korankravaller, hbtq, reduktionsplikt mm. Bara EN sida får höras, alla andra är onda.
Jag brukar utgå från motsatsen när tex svt säger något, och även på det här forumet) då blir det oftast rätt och närmare sanningen/verkligheten.
Tiden utvisar vem som får rätt.