av binkie - sön 30 jul 2023, 13:25
- sön 30 jul 2023, 13:25
RivenFlush skrev: ↑sön 30 jul 2023, 12:47Helst med en vanlig testpenna. Är det en manuell så kan du pröva rulla igång den. Klickar startmotorn ens? 50 matning är tillslaget till startmotorn (solenoiden)binkie skrev: ↑lör 29 jul 2023, 13:50Nytt batteri funkade tyvärr inte…RivenFlush skrev: ↑lör 29 jul 2023, 13:29Ja det kan bero på dåligt batteri. Att den inte orkar dra på startmotorn. Att bara oljetryckslampan lyser beror ju på att den inte har något oljetryck då motorn helt enkelt inte är igång. Helt normalt att den lyser.
Alla lampor lyser men slocknar sedan. Motorlampan lyser gult lite längre tid men slocknar sen. Oljelampan fortsätter ysa rött.
Stereo, belysning etc. går igång och fungerar normalt. Vrider man på nyckeln och försöker starta släcks allt ned (belysning, stereo, fläkt etc.) tills man släpper tillbaka nyckeln. Har läst att det skulle vara ett tecken på dåligt batteri (att allt slocknar när man försöker starta).
Bilen servades på verkstad i slutet av juni förra året så det är dags för ny service.
Se bild på instrumentdisplayen:
https://imgur.com/a/uQAJAvv
Hjälper det inte med batteri bör du börja och mäta så du har konstant ström samt 50 matning till startmotorn.
Jag är novis på bilar - hur mäter jag att jag har konstant ström samt 50 matning till startmotorn - och vad behöver jag?
- By Volvonorr