Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av reimorutnik
Om jag väljer och byter ut hela brännenheten mot en begagnad, allså bara brännaren, behöver jag koda in honom på nytt i bilen eller är de ba å köra på?
av binkie
Dunkar du dit en annan komplett värmare så behöver du troligtvis ladda om den. Notera att det inte är 100% säkert att det går att ladda om begagnade styrenheter. Detta görs på Volvo åf.
av reimorutnik
Okej. Men tog och beställde nu iaf en beggad. Från samma årsmodell samma motor samt motorkod, enda skillnaden att den har gått mindre än min vilket är positivt kan man tycka. Ska ringa Volvo imorgon och fixa färdigt en tid för kodningen.
av binkie
reimorutnik skrev: mån 24 jul 2023, 21:27 Okej. Men tog och beställde nu iaf en beggad. Från samma årsmodell samma motor samt motorkod, enda skillnaden att den har gått mindre än min vilket är positivt kan man tycka. Ska ringa Volvo imorgon och fixa färdigt en tid för kodningen.
Miltalet säger tyvärr inte så mycket på en värmare. Med kortkkörning så kan du knäcka värmaren rätt så fort. Vet en v70 som rullat över 30k och värmaren är aldrig renoverad. Bara långkörning och värmaren har fått bli varm och urbränd.
av reimorutnik
Jo de har du rätt i. Morsans V60 som rullat närmare 30k har också en fungerande dieselvärmare som de aldrig varit nå strul med, håller tummar å tår att den nya fungerar bättre än min nuvarande.
av reimorutnik
Har bytt brännaren nu men inte lyckas få den och fungera, beeter sig exakt likadant och ger ut samma felkoder samt 1 ny, nått med flame detector, kan ta bild på exakta koderna senare, har skrivit med en verkstad som tar sig an och renoverar värmare, han menade på att jag ska kolla elpumpen till värmaren men den sitter på bilen, vars kan jag hitta just den pumpen? och går den att beställa och bytas ut?
av reimorutnik
Länkar en video hur den beeter sig, samt felkoderna nu igen, direkt efter den dog så kom de upp igen värmare service efodras

Bilagor
volvo.jpg
volvo.jpg (106.74 KiB) Visad 631 gånger

Nu har jag lyckats hålla igång bilen i[…]

"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på […]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Pekar den mot 4-ans tändkabel var annan g&ar[…]

Det här är vad du behöver https://v[…]