Moderator: Moderatorer

Bytte ut golvet i bilen till golv med lucka för shoppingpåsar. Bytte även till svarta D-stolpar från en v60 cc. Blev ett bättre helhetsintryck!
Bilagor
IMG_1726.jpeg
IMG_1726.jpeg (851.61 KiB) Visad 868 gånger
Har gjort mitt årliga besökt på Carspect, pust.. blir mer spännande för varje gång. :-)
Jodå det gick bra, problemet är att de inte tror på mätarställningen :-D
Innan min besiktade de en nyare V70n med tomgångsvarvtal som åkte jojo plus att någon remspännare ylade rätt bra vid CO2500-provet. Jag tycker ju att motorn rasslar lite oroväckande på min bil men i jämförelse med denna spann den tyst som något mittemellan en nöjd katt och en väloljad symaskin :-D
.
.
_bes_1.JPG
_bes_1.JPG (25.41 KiB) Visad 999 gånger
_bes_2.JPG
_bes_2.JPG (9.62 KiB) Visad 999 gånger
Micce1980 skrev: ons 12 jul 2023, 23:55
fjohan82 skrev: ons 12 jul 2023, 20:47 Fixat de återstående bultarna som jag inte kunde lägga i "rost-badet" senast.
Har även fixat alla nödvändiga vinjetter (vilket denna gång blev för fyra länder) inför semesterresan, så nu är den delen också klar :-)
Finns där sikt ut genom rutan eller är där bara dekaler? ;-)
Det är full utsikt. :-)
Numera kör typ alla med digitala vinjetter, på gott och ont.
Det är smidigt att köpa allt innan så det bara är att köra på vid gränserna, å andra sidan är det lite roligt att se vart man har varit...
kievY skrev: tor 13 jul 2023, 20:10 @fjohan82, Vart bär det av? Har ni något mål i sikte?
Blir mest åka runt lite i öst, det som är bestämt är:
Köra Stockholm-Ystad
Nattbåt till Świnoujście och påföljande morgon körning till Kraków där det blir 1 övernattning.
Sen blir det köra till Rumäniens näst största stad Cluj-Napoca för två övernattningar. Det lutar åt att färden går via Košice och Debrecen. Cluj är ungefär som Malmö i storlek.
Nästa resdag blir det att styra mot Chișinău, med tre heldagar (fyra övernattningar). Här gäller det nog att se upp för raketer...
Hur resan därefter blir är oklart, troligtvis Cluj-Budapest-Bratislava-Prag-Berlin och hemåt via Danmark...

Jag räknar med att den resan blir närmare 600 mil och sen semestern började för en vecka sen har jag kört 113 mil, så det blir nog fler mil än tänkt även denna sommar... :-)
@fjohan82, Kul, själv tror jag vi kommer rulla 400 mil typ.. så håller på att förbereda allting.. har löst digital vinjett för Tjeckien också så skönt att slippa stanna till.
fjohan82 skrev:
kievY skrev: tor 13 jul 2023, 20:10 @fjohan82, Vart bär det av? Har ni något mål i sikte?
Köra Stockholm-Ystad
Nattbåt till Świnoujście och påföljande morgon körning till Kraków där det blir 1 övernattning.
Sen blir det köra till Rumäniens näst största stad Cluj-Napoca för två övernattningar. Det lutar åt att färden går via Košice och Debrecen. Cluj är ungefär som Malmö i storlek.
Nästa resdag blir det att styra mot Chișinău, med tre heldagar (fyra övernattningar). Här gäller det nog att se upp för raketer...
Hur resan därefter blir är oklart, troligtvis Cluj-Budapest-Bratislava-Prag-Berlin och hemåt via Danmark...

Jag räknar med att den resan blir närmare 600 mil och sen semestern började för en vecka sen har jag kört 113 mil, så det blir nog fler mil än tänkt även denna sommar... :-)
Om ni åker från Bratislava mot Prag så passeras troligen Brno, trevlig stad jobbade där åt Ericsson runt 2000 åsså kan man ju dricka nybrygd Starbrno där ;-) . Bodde på Holiday Inn (Stängd nu) intill bryggeriet, lukta surt gräs jämt. Norr om Brno finns Moravsky Kraz , otroliga kalkstensgrottor
rekommenderas. Här blir det långt från Volvon, Filippinerna
kievY skrev: tor 13 jul 2023, 21:23 @fjohan82, Kul, själv tror jag vi kommer rulla 400 mil typ.. så håller på att förbereda allting.. har löst digital vinjett för Tjeckien också så skönt att slippa stanna till.
Ja man vill förbereda så mkt som möjligt hemifrån.
Ofta trassel när märken skulle köpas på gränsen, papper hit och papper dit med personal som inte ens kunde räkna på engelska...
dieselputte skrev: tor 13 jul 2023, 22:22
fjohan82 skrev:
Köra Stockholm-Ystad

Om ni åker från Bratislava mot Prag så passeras troligen Brno, trevlig stad jobbade där åt Ericsson runt 2000 åsså kan man ju dricka nybrygd Starbrno där ;-) . Bodde på Holiday Inn (Stängd nu) intill bryggeriet, lukta surt gräs jämt. Norr om Brno finns Moravsky Kraz , otroliga kalkstensgrottor
rekommenderas. Här blir det långt från Volvon, Filippinerna
Trevligt och tack för tipset!
Jo jag har kört via Brno ett flertal gånger på resor till öst, i Prag var jag första gången i mitten på 90-talet.

Filippinerna? Det är inte så dumt heller, om klimatet är fördelaktigt :-)
Underhållande att läsa om era utflykter till Europa, själv blir det hela 10 mils körning med plåtburken bakom på söndag :-D

Planerar faktiskt att åka till Italien med husvagn nästa sommar, vänner som tjatar att vi ska följa med. Dom har husbil, känns som ett enklare ekipage än husvagn och bil. Men jag har inte provat.
  • 1
  • 1783
  • 1784
  • 1785
  • 1786
  • 1787
  • 1912
Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &aum[…]

Hej, jag har en vän som har en 2007 MOD V70 2[…]

meddelande

Försvinner de inte när du tar bort dem i[…]