Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Jag har problem med min volvo app, kan inte se körjournalen efter 19 juni, och på kartan visar det positionering på bilen att den står på jobbet, som den gjorde 19e juni. Har ominstallerat appen, startat om telefonen samt snackat med volvos kundtjänst och matat in aktiveringskod för volvo on call igen i bilen men får det inte till att funka ändå. Enligt kundtjänst vad de kan se så finns det inga fel utan det ska funka.
Är det någon har idéer för hur jag ska gå vidare. och vad det kan vara som strular? Bilen det gäller är XC60 2017.
Jag kan säga av egen erfarenhet att när appen krånglar så gör den det i veckor, för att sen fungera i flera månader.

Jag har gjort samma procedurer med ominstallation och kundtjänst, t.o.m varit hos lokala volvonasaren som är VOC-kunnig men som inte lett till något produktivt, sen hux flux så fungerar den och ingen vet varför.
säger som jalle, det kommer och går och jag har aldrig lyckas få till det själv, helt plötsligt funkar det bara igen, har varit så sedan min fösta V70 med Sensus som köptes 2012. xc60in samma sak
esså skrev: fre 07 jul 2023, 09:03 Jag kommer inte in på appen överhuvudtaget. Möts av text " Okänt tekniskt fel, vg försök senare". Bilen är en XC60 år 2016.
Felet dök upp 4/7 och kvarstår idag
Samma här, det avhjälptes dock med ut- och inloggning.
VOC Service

Byte batteri och uppdatering programvara utfö[…]

Nu har jag lyckats hålla igång bilen i[…]

"Limp home mode" ?

Du skriver det en D3 men finns inte ADM på […]

VOLVO 945 B230FD STARTAR EJ

Pekar den mot 4-ans tändkabel var annan g&ar[…]