Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag söker efter någon runt Malmö/Lund-trakterna som kan hjälpa mig att nollställa mitt felmeddelande på min s80 årsmodell 99. Det handlar om lampfel på sidoblinkers som jag har bytt, men jag gissar på att det krävs en nollställning via någon form av felkodsläsare för att bli av med meddelandet. Om det finns någon som kan hjälpa mig med sin felkodläsare hade jag varit mycket tacksam!

Väl mött
Gustaf
Det står "Lampfel: Positionsljus". Orginallampan och sidomarkeringen var trasiga från den tidigare ägaren. Efter byte av glödlampa och sidomarkering funkar allt som det ska, trots felmeddelandet. Så då var min första tanke att de flesta felmeddelanden behöver nollas. Är för övrigt väldigt grön på allt som har med bilfix att göra, men försöker lära mig.
vetten skrev: ons 12 jul 2023, 13:12 Kan man inte återställa men resetknappen på blinkersspaken?
Nej inte lampfel. Du kan resetta ex bränsleförbrukning mm i färddatorn. Ev starta tidur/bränslevärmare om du har sådan.
Lampövervakningen släcker felmeddelandet automatiskt.
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]