Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av LeifA
Jag har en som är kass och letar efter en beg men det finns ingen med samma art-nummer utan massa olika. Vad kan skilja alla dessa olika åt?
av skarj
Inte för att vara sån, men om du inte drar mycket husvagn/släp och absolut vill ha nivåmat, så kostar ombyggnadssats inte mycket mer en din begade. då ombyggnad på båda sidor, förstås.
Du får vanliga dämpare och fjädrar, om nu inte din andra sida är helt ny nivåmat. bara att tips som kan vara värt att tänka på om man är nöjd med vanlig fjädring, kolla tex vparts, jobbar inte där:P Finns säkert kit hos andra.
av UnleashFusion
skarj skrev: ons 05 jul 2023, 12:39 Inte för att vara sån, men om du inte drar mycket husvagn/släp och absolut vill ha nivåmat, så kostar ombyggnadssats inte mycket mer en din begade. då ombyggnad på båda sidor, förstås.
Du får vanliga dämpare och fjädrar, om nu inte din andra sida är helt ny nivåmat. bara att tips som kan vara värt att tänka på om man är nöjd med vanlig fjädring, kolla tex vparts, jobbar inte där:P Finns säkert kit hos andra.
precis när Stefan lade upp en sådant video (hur man konverterar):
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag funderar på att bygga om den av våra XC70 som inte har nivåreglering. Kostar runt 20000 att få till det med nya delar, men det är så mycket bättre med nivåreglering att det inte är något jag ens funderar över.
Användarvisningsbild
av LeifA
Jag har en sats med fjädrar och stötdämpare med nivå, men ena dämparen är kass så tänkte komplettera så jag kan montera på allt.
av skarj
Ja, då är inte mitt tips något att bry sig om:)
Själv är jag en som helst slipper både kompletta luftfjädringar och nivåmat.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har husvagn...
Dessutom gör ju nivåregleringen att bilen behåller markfrigången, även när jag har mycket i bagageutrymmet och drar släp över ojämn mark. Nog så viktigt.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
Finns ju en uppsjö av varianter på Nivomat-dämpare beroende på vilket chassi man har. Jag har t.ex. sänkt R-design sportchassi med Nivomat, de dämparna är vare sig vanliga eller billiga.

jag har fått 3 bilar inlösta av Volvia […]

Tack för svar!! Skönt att veta att det […]

Hård Bromspedal

Problemet löstes genom att rensa hålet […]

Jo priset har stigit varje år, men är s[…]