Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Eftersom det här lär bli en diskussion inom kort och ämnet börjat diskuteras på diverse bilsidor är det lika bra att skapa en tråd.

Vad vet vi om modemtyperna som använts i våra bilar?
Volvo i USA pratar tex om att det kommer finnas en uppgradering till XC90 -16, men inget finns vad jag hittat hos Volvo Sverige.

https://carup.se/3g-natet-slacks-funkti ... r-slas-ut/

https://vocrenewal.com/index.cfm?event=sunset:faq

Edit: Verkar som att detta inte är något problem för denna forumgrupps bilar:
squote=least post_id=1546182 time=1688545737 user_id=19174]
SPA och CMA-plattformarna för svensksålda bilar använder 4G.
Denna tråden är missvisande i denna forumkategorin då det är ytterst få bilar som faktiskt berörs.
[/quote]
Senast redigerad av 1 Hypoxia, redigerad totalt 0 gånger.
Ja, jag började tjata på Volvo för drygt två år sedan och ville veta vad som händer för som sagt så kan jänkarna uppgradera men det kostar skjortan.

Volvo svarade att dom inte hade någon lösning för den europeiska marknaden då, sen vet jag inte om dom faktiskt bryr sig nämnvärt om redan sålda bilar.

Jag tror att det blir något för alla firmor med eftermarknadsdelar som kommer med en eventuell lösning.

Annars blir det väl papper och penna till körjournalen och starta värmaren med dosan istället för appen, timer finns ju också.
Ah, men då är det ändå inte helt illa då för bilarna i denna grupp. Kanske har svenska första årsmodellen av XC90 4G?
Vi har ju trots allt mer homogent frekvensbandsmässigt här för 4G. I USA kan det skilja väldigt mycket mellan olika operatörer, och därmed även regioner då operatörerna inte är jämnt fördelade täckningsmässigt överallt.
Det kan ju göra det krångligare att få till en uppkopplad bil där, vilket även särskilt i starten var en mycket liten marknad jämfört med Sverige och Europa.

Det lär nog med all säkerhet komma något här också. Är ju trots allt något som jobbats på ett tag men man behöver ju prioritera de marknader där läget är mest akut.

https://www.vibilagare.se/nyheter/volvo ... bara-i-usa
Xanthopteryx skrev:Inte i denna kategori som bara avhandlar SPA-bilar från 2015, och där verkar det som att varenda modell har minst 4G-stöd.
Ursäkta, mitt fel då jag var lite hastig.
Jag får inte all info i mobilversionen.
Screenshot_20230705-122939__01.jpg
Screenshot_20230705-122939__01.jpg (29.83 KiB) Visad 1813 gånger
least skrev: ons 05 jul 2023, 10:28 SPA och CMA-plattformarna för svensksålda bilar använder 4G.
Denna tråden är missvisande i denna forumkategorin då det är ytterst få bilar som faktiskt berörs.
Tack!

Det var precis denna typ av uttalande jag hoppades och gissade på med tanke på att man på amerikanska marknaden enbart pratar om XC90 -15.

Jag försöker uppdatera min OP så inte alla behöver skanna igenom hela tråden för att hitta svaret.

Långtradare och trailerdragare i 90 &au[…]

Står det ingen märkning typ PP inpr&aum[…]

Om du tittar på Bxz-eller vad den nu heter, […]

Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren. Hur ligger det till med 3[…]