Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Momentum skrev: tis 04 jul 2023, 14:17 Vilket försäkringsbolag har du?
Om du har Volvia så är det 17.000 mil eller 8 år, så ålder kan ju också spela in beroende när den är reggad

Sen kan man därefter teckna förlängd Maskin- och elektronik­försäkring
Köp Förlängd Maskin- och elektronikförsäkring och få fler mil av bekymmersfritt bilägande. Försäkringen täcker skador som uppkommer på grund av elfel eller motorhaveri och gäller tills din Volvo är 10 år eller har gått 20 000 mil.
Dock är självrisken hög, 7500
Jag har folksam idag så det är 15000 mil som gäller... kan byta först i mars nästa år vilket jag tänkt göra.
dannhepannhe skrev:
Micce1980 skrev: tis 04 jul 2023, 07:13
dannhepannhe skrev: mån 03 jul 2023, 21:33
Jag har inte ägt bilen så länge men har svårt att tro att oljan någonsin är bytt... kanske skulle lämna in den på en spolning o hoppas den blir lite trevligare igen :-)
Köpt på firma? Då har du antingen garanti eller Konsumentköplagen som kan hjälpa dig om något är fel. Om något annars är fel kan man meddela försäkringsbolaget också innan milen rinner ut så ärendet är påbörjat inom giltig tid. Hade om möjligt bytt olja själv men hade nog hört av mig till de först ändå
Japp köpt på firma dock för över 3 månader sedan som dom har garanti på. Men man borde kanske rings försäkringsbolaget som du säger o prata med dom :-)
Laggar lådan så hade jag reklamerat felet till bilförsäljaren då, huruvida de tar det på sin garanti eller enligt KKL är ju upp till de. Först hade jag dock provkört en annan med likadan motor mm innan för att se hur den agerar eller om det bara är så att du är ovan vid hur den beter sig. Lirar din låda inte får de ordna med en adaption om du inte kan eller byta/spolning av lådan

Testa, ha på den automatiska bromsen (den gr[…]

Har stött på det på annat fordon […]

Nästa elbil från Volvo?

Jag hade hoppats på en design närmare E[…]

Löste sig med kardanen och jag har byggt mig […]