Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gutten23
Tjena har bytt multiremmen nyligen. Den har legat hemma inomhus ett bra tag. Har nästan gått 1år sedan jag köpte den och den har bara legat.

Gör det något?

Vet att remmen ska bytas var 12 månad.
Men den som jag satt på har ju legat inomhus i ungefär 12månader. Undrar då om den är säker att använda eftersom den inte utsatts för utomhuselementen.

Ska jag köpa ny för att vara säker?
Användarvisningsbild
av Steffe3
Inte lär det vara byte en gång om året på den? Det lär säkert vara 6+ år eller nåt, beroende på miltal förstås (år/miltal, det som kommer först).
av UnleashFusion
har då aldrig hört att man ska byta multirem vare sig vilken motor varje år.. Om TS bil är D5 2009 byts multirem samtidigt när man gör t.ex kamrembyte? som då är 10år/15k mil.
av Yaniz
Gutten23 skrev:Tjena har bytt multiremmen nyligen. Den har legat hemma inomhus ett bra tag. Har nästan gått 1år sedan jag köpte den och den har bara legat.

Gör det något?

Vet att remmen ska bytas var 12 månad.
Men den som jag satt på har ju legat inomhus i ungefär 12månader. Undrar då om den är säker att använda eftersom den inte utsatts för utomhuselementen.

Ska jag köpa ny för att vara säker?
Byta rem efter 12 månader? Var har du fått det ifrån? Byter du tändstift var 6:e månad också? Olja och filter varannan månad? Det blir dyrt i längden och pengar i sjön. Be någon här på forumet om ett serviceschema för din motor, så kan du byta det som ska bytas på intervall enligt Volvos krav/schema. Det blir bättre så, och billigare.

Ur torpedväggen (eller brandväggen?) g&[…]

Inte idag men väl under den gångna helg[…]

Vissa rekommenderar att parkeringsbromsen ska akti[…]

Bara två viktiga detaljer om den videolä[…]