Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cng
Hej

Någon därute som vet om man kan chiptrimma en S60 bi-fuel 2004.

Har kört 4000 relativt bekymmersfria mil sedan köpet, men lite mer resurser vid omkörningarna hade den vagnen inte mått dåligt av...

mvh cng
Användarvisningsbild
av Loner
Kan o kan, frågan är om det går att få ut nån mera effekt med enbart mjukvaru förändringar..
Sugmotorer brukar det inte vara nån större mening att "chippa", om man inte gör en nått åt hårdvaran.

/L
Användarvisningsbild
av Driver64
Jag vet inget om chiptrimning men jag hälsar gärna en ny Bi-Fuel-ägare välkommen till forumet! :)
av cng
tack för det! Vi hörs!
av perhall
Om det går att uppgradera till 170-hästarn, eller snarare till 170-hästarns trimchip, dvs. 185 hk, kan det väl vara idé!

det gör ändå en viss skillnad. Jag gjorde det i min 140 hk och visst, det kändes kanske inte som 45 extra hk men nog gjorde det skillnad!

Så normalt är det ingen idé med sugmotorer men eftersom ju 140 är en strypt 170 så.... vet dock ej om det funkar på bifuel
PH
Användarvisningsbild
av ehedman
Hej,

Jag hade samma fundering ett tag, men jag läste på ForumGas: http://www.forumgas.se/forum/viewtopic. ... ght=chippa att p.g.a gasdriftens värmeförluster så kan det vara olämpligt då slitage och livslängd kan påverkas negativt.

Kan vara värt att kolla nogrannt för att slippa obehagliga överaskningar med e.v garantier eller servicekostnader.
Användarvisningsbild
av samcan
ehedman skrev:Hej,

Jag hade samma fundering ett tag, men jag läste på ForumGas: http://www.forumgas.se/forum/viewtopic. ... ght=chippa att p.g.a gasdriftens värmeförluster så kan det vara olämpligt då slitage och livslängd kan påverkas negativt.

Kan vara värt att kolla nogrannt för att slippa obehagliga överaskningar med e.v garantier eller servicekostnader.

det här har inget med frågan att göra men notera att jag försökte få bort den flugan du använder i din avatar, tänkte vafan december fluga på skärmen det här kan inte stämma, HAHA !!!! korkad ja är.
av matzen10
samcan skrev:det här har inget med frågan att göra men notera att jag försökte få bort den flugan du använder i din avatar, tänkte vafan december fluga på skärmen det här kan inte stämma, HAHA !!!! korkad ja är.
Ja, vem gjorde inte det?! :lol: :lol:

M V H
---> matz
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]