Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Cotag
Springa runt bränna sagoböcker, och/eller be till figurerna däri, mitt på dagen en vardag. Har inte folk något vettigare att göra, försörja sig exempelvis.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ja det är fascinerande hur en ensam person utan makt kan på 5 minuter påverka riktningen och framtiden för 10-tals miljoner människor. Det visar ju hur oerhört instabilt och lättpåverkad världen är.
Användarvisningsbild
av Allinug
Vi kommer i slutändan att lära de arroganta västerlänningarna att det inte är yttrandefrihet att förolämpa muslimer, säger Erdogan i ett tv-sänt framträdande.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/erdo ... anbranning

Vi blir ihopbuntade som ”arroganta västerlänningar”. :-(

Denna gång var det en 37-årig man från Irak som brände koran. Och i Bagdad stormade de den svenska ambassaden som svar… :-o
Användarvisningsbild
av Erik Å
Nu är väl omvärldens upprördhet i första hand riktad mot att myndigheterna gav klartecken, inte mot den enda demonstranten...
Men här borde vi väl ha tillräckligt med IQ för att förstå hur omvärlden kommer att reagera. Samma sak har ju hänt förut och vi vet att media kastar sig över nyheten hur liten demonstrationen än må vara. Finns det inte lagligt stöd att stoppa demonstrationen så kan man väl åtminstone förhala så länge som möjligt?
Nu är Nato-förhandlingen med Turkiet antagligen tillbaka på ruta ett.. Smart jobbat :bored:
Senast redigerad av 1 Erik Å, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Allinug
Fast om man stoppar eller förhalar så tullar man på yttrandefriheten. Jag håller med Paludan att om någon annan ska bestämma vad som är yttrandefrihet, då är det inte yttrandefrihet.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Allinug skrev: tor 29 jun 2023, 19:04 Fast om man stoppar eller förhalar så tullar man på yttrandefriheten.
Yttrandefrihet gäller inte om det äventyrar rikets säkerhet. Jag sitter på info som jag är tvingad att hålla tyst om. Vill inte bli inburad :-/ och tänker inte hjälpa Putins gäng heller för den delen..
Senast redigerad av 1 Erik Å, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Vad är det som hindrar att man demonstrerar mot islam utan provocerande koranbränning.
Vi har lagstiftning mot religiös förföljelse och hets mot folkgrupp. Det här ligger väldigt nära enligt mitt sätt att se det.
Men okej. Vi får väl ta konsekvensen och bli ensam utelämnad till vargarna. Svenska folket vill tydligen ha det så..
Användarvisningsbild
av Allinug
Jag undrar vad Erdogan egentligen menar med ” lära de arroganta västerlänningarna”. Han är ju i pakt med andra arroganta västerlänningar i NATO. Vad är det för ess i rockärmen han tänker komma med?
av Lövet
Allinug skrev:Jag undrar vad Erdogan egentligen menar med ” lära de arroganta västerlänningarna”. Han är ju i pakt med andra arroganta västerlänningar i NATO. Vad är det för ess i rockärmen han tänker komma med?
Den åsikten passar idag. Imorgon kommer det vara en annan åsikt. Det är så populister fungerar.
  • 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 147

Vet inte faktiskt hur de ligger till mä det. […]

Start stopp laddning mm

Såvitt jag vet ska båda batterierna la[…]

Mera fel på denna modell…. ” En[…]

Hej, jag var ute och körde min V60 (D4) varp&[…]