NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Abubaker
Jag kör en volvo v50 som skapades november 2006 men idag när jag kopplade en fm sändare från biltema så kom inget ljud när jag streamade från telefonen eller vanlig radio. Vad beror detta på? Hur kan man fixa detta?
av Abubaker
Radiokanalerna på bilen fungerar prima. Jag kan även ladda mobilen med 12v uttaget. Detta handlar då om en fm sändare från biltema med bluetooth så jag kan stream musik och ljud från mobilen. Då kommer det inget från AUX alterntnativet.
Senast redigerad av 1 Abubaker, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av HCP
Kan du länka vilken sändare du använder?
Det finns två typer, en som sätts på antennsladden och en som bara sänder ut i luften.
Kopplar man den på antennsladden fel så kan inte ljudet från antennen passera och de blir tyst, dock borde streamad musik lira.
av nissebrun
På min v50 -09 finns ett aux-uttag nere i förvaringsboxen mellan stolarna. Där ansluter jag min bluetooth och väljer sedan aux på stereon. Det jag märkt är att man får vrida upp volymen rejält om det ska höras normalt.

Hej alla, Volvo XC60, D4, årsmodell 2017. Ma[…]

Vad har du för motorkod på denna bil? S[…]

Ingen??

@EbbevonVolvo , Ja nästa knarr får du[…]