- ons 21 jun 2023, 15:23
Jag har en s70 från -99 och jag har letat mig tokig på om, och i såna fall hur, man får loss antingen sittdelarna i baksätet eller ryggstöden bak. Jag har sett nån video på någon som lyckades lyfta loss ryggstöden men när jag försöker det så sitter det fast och jag ser att det går nån elkabel från bagagen upp i ryggstödet. Jag har alltså inga problem med att fälla ryggstöden framåt utan jag vill försöka få det plattare i fällt läge än vad det är nu. Är det någon som har provat och vet?
Jag har också problem med att få loss nackstödet på mittensätet bak. Jag kan dra upp det till max men sen vill det inte lossna. Jag vet om knixet som gäller för nackstöden fram (trycka nedanför och dra upp) men det kan ju inte gälla i mitten bak?
Anledningen till alla frågor är för att jag vill försöka få bilen liten mer bekväm att sova i och just nu ställer både lutningen på ryggstöden i fällt läge och det fastsittande nackstödet till det.
Jag har också problem med att få loss nackstödet på mittensätet bak. Jag kan dra upp det till max men sen vill det inte lossna. Jag vet om knixet som gäller för nackstöden fram (trycka nedanför och dra upp) men det kan ju inte gälla i mitten bak?
Anledningen till alla frågor är för att jag vill försöka få bilen liten mer bekväm att sova i och just nu ställer både lutningen på ryggstöden i fällt läge och det fastsittande nackstödet till det.