Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hugge44
#1544754
Hej har en ac som inte kyler alls (V70 -13).
Fullt tryck i systemet, vet inte om kompressorn går, det klickar iallafall vid kompressorn när man klickar igång ac:n.

Vart sitter så kallad tempgivare och tryckvakt som man kan kolla? Något annat man kan kolla?
av m2c
#1545071
Om kompressor klickar så behöver du inte kolla upp tryckvakten.
Jag tror som alla andra på reglerventilen. OM du fått gasen i systemet vägd. Trycket vid avslagen bil är samma oavsett om du har 10% gas eller 100% kvar. Så börja med att åka till någon som gör ac service. De kanske kan ge dig en diagnos och kostnadsförslag om de inte får igång den. Sen får du gå vidare från det.

Det behövs inga hålborrade skivor […]

Värmesköld över turbon

Att det med säkerhet skulle resultera i n&ari[…]

Kass generator? V70-2012

Kommer du åt att mäta direkt på g[…]

V60 2011 byte av kondensor

Hål i kondensorn efter påhälsning[…]