NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Orfeous
Hej jag har nu upptäckt sen jag köpte bilen att centrallåset har strulat litegrann. Ibland har det hänt att vissa dörrar inte har låst sig.
Idag hände något märkligt. Jag var på stan med mamma vi hade parkerat på en parkeringsplats och låst bilen som vanligt med fjärrkontrollen. Sen då vi kommer tillbaka och ska låsa upp bilen så låser bara vänstra sidan av bilen upp sig alltså förardörren och vänster bakdörr. Höger sida är helt död. Går inte att låsa upp.. testade att låsa igen och låsa upp men utan resultat. Testade också att låsa upp innifrån med upplåsningsknappen men funkade inte heller. Upptäckte sedan att båda dörrarna var helt släkta.. alltså dioderna lyste inte på elhissreglaget eller på upplåsningsknappen. Försökte jag att öppna med dörrhandtaget så åkte låsknappen upp. Men stannade inte. De gick inte att öppna dörren då heller trots att låsknappen var uppe då jag höll i dörröppnaren.

Vad ska jag göra? Jobbigt att inte kunna öppna två av dörrarna :D
Användarvisningsbild
av #27
Trolig fel är på kontaktstycket i höger framdörr (säkert någon ford pryl)..

Årsmodell?
Garanti??
Användarvisningsbild
av Orfeous
årsmodellen är 2006
jag har kvar nybilsgaranti fram till 16e januari 2008

ska be dem byta på alla dörrar så det inte uppstår igen.
av GrandDanoise
Tragiskt...

/D

Jag gjorde test på min ventilation med gummi[…]

Byta motorolja V60

Det blir verkstad med en anpassad service. Ser ut[…]

Bensinpriser v2

Nu när den amerikanska kedjan Costco öp[…]

Jag hade samma fel med värmen och det var egr[…]