- fre 16 jun 2023, 11:29
Verkar som AC:n gett upp. Halvskuret lager (högt lagerljud, AC-remmen är borttagen), läcka i systemet, kyler dåligt mm. Har fyllt systemet med EnviroSafes produkter i några år nu (ska vara miljövänligt och inte skada ozonlagret).
Har ingen lust att lägga 10-15K nu inför semestern (för då blir det ingen semester att tala om), men har inte heller lust att åka omkring utan AC i denna hetta, så jag tänkte inhandla erforderliga delar från tyska webbhandlare och låta en lokal verkstad byta delar, vakuumsuga och fylla med medium. Har för mig att systemet måste "rengöras" innan delar byts och sytemet vakuumsugs och slutligen fylls med köldmedium.
Någon som har koll på allt som ska bytas? Vad mer som bör göras?
Råd, info, tips, vägledning, förslag mm emotses med tacksamhet.
Har ingen lust att lägga 10-15K nu inför semestern (för då blir det ingen semester att tala om), men har inte heller lust att åka omkring utan AC i denna hetta, så jag tänkte inhandla erforderliga delar från tyska webbhandlare och låta en lokal verkstad byta delar, vakuumsuga och fylla med medium. Har för mig att systemet måste "rengöras" innan delar byts och sytemet vakuumsugs och slutligen fylls med köldmedium.
Någon som har koll på allt som ska bytas? Vad mer som bör göras?
Råd, info, tips, vägledning, förslag mm emotses med tacksamhet.