Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skarj
Någon som kan bjussa på Biltemas nummer (typ 52-738) för kupéfiltret till en 2013 XC70? Biltema verkar ha gjort om sidan och nu får jag inte fram något passande filter, nyss tidigare har jag fått fram både med och utan aktivt kol, vill nu prova deras filter med aktivtkol då jag tycker mig ha en lite unken lukt, tänkte mig ett snabbt och billigt test, därför Biltema.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Fick dessa på mitt regnummer på sidan. Lär vara samma till xc70 :-)
Screenshot_20230614_093315_Biltema.png
Screenshot_20230614_093315_Biltema.png (170.11 KiB) Visad 1971 gånger
av HakanF
På mitt regnummer så står det att de inte har något passande filter. :-D
Uppenbarligen har de dålig koll.
av skarj
Samma för mig, de har inga passande, men innan de gjorde om sidan fanns det 2 st, antagligen de som postades, tackar! :)
av skarj
Men slut i lager även här, satfläsk. Hade tänkt att testa idag, 135 kr är ju rätt pris för att se om det ger någon skillnad, nåja får höra om det är nya filter på ingång, annars blir det Trodo.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Dom passar knappt, så på sätt och vis har dom rätt. Dessutom går dom inte rulla, så gör dig själv en tjänst och köp ett av kvalitet.
Användarvisningsbild
av Steffe3
Brukar ta bort handskfacket, det är bara ett par skruvar. Då behöver man inte rulla.

Kör dock med Mann-filter, så det är nog flexibelt nog iofs.
av skarj
Ja, verkar inte ha något val, ingen butik har det, centrallagret hade inte heller och ingen beställning lagd enligt Biltema, så man anar att de håller på att byta, men ingen info om det kunde man ge mig (ingen aning sa personen). Lär bli att beställa mao.
av VolvoJull3
Dom där billiga vita filtrena kan vara bökiga att få i ordentligt, den flexar inte ut som de dyrare gör. Tråkigt om man får in massa skräp in i kupéfläkten för att man snålar :-) :-) jag har kört med Mahle de sista gångerna och de har varit lätt att få in när man lär sig att "rulla" som TommyP86 säger

Testa, ha på den automatiska bromsen (den gr[…]

Har stött på det på annat fordon […]

Nästa elbil från Volvo?

Jag hade hoppats på en design närmare E[…]

Löste sig med kardanen och jag har byggt mig […]