Då kan det vara tändningslåset som inte ger styrsignaler till de två reläerna. Om nu det mesta i kupén är dött vill säga (pga att "överbelstningsrelä X-matning" inte drar..).
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 65400 mil, borde väl kunna gå 100k. What could possibly go wrong? Oops.. Ny kupefläkt och nytt batteri monterat
Har nu gått ut från diagnostikenheten och kopplat ur sockel efter sockel för att få den stadigt lysande röda lampan i B1 att slockna. När jag till sist kopplade ur spjällmotorn emot passagerarsidan...först då slocknade lampan. Förmodar att felet ligger där, men var får man tag i en sådan...sökt på flera sidor, även på bildelsbasen. Kanske jag söker med felaktigt namn på denna del..tacksam för hjälp.
då jag tidigare hade panelen urtagen så slocknade den röda lampan på diagn.enheten när klaffmotorerna var bortkopplade. kopplade då in panelen i förhoppning att kupefläkten åtminstonde skulle gå igång...men nejdå. Lampan tändes återigen när jag kopplade in de breda mittersta sockeln på baksidan panelen de två andra socklarna gick bra. bytte då till min nya panel , men gav samma resultat...får nu försöka följa mittersta härvan från panelen ut till dom olika mottagarna och se om några kablar "brunnit ihop" med varandra efter vägen..men det blir en massa jobb då de är inlindade i nån sorts skumgummi. Det är ju bara supertunna kablar och förmodar dom enbart har med styrning utav jord att göra ,då dom på volvo sa att allt med spänning/relän/matning övrigt funkar. Är det nån som kommit på vad som felar eller har mer tips vore jag väldigt tacksam...
Har fått mog till del information att söka enheten för avkänning utav värme i kupe'n, men hittar den inte..sitter på v70 som en pyttelitet ventilationshål och när den lägger av, så funkar inget...kanske nåt som djävlas??