Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erik Å
Reduktionsplikten lär inte slopas, Sverige har skrivit på juridiskt bindande avtal. Har att göra med att vi nu går in i en klimatkris som har potential att radera ut jorden befolkning på några årtionden om vi inte sluta bränna fossila bränslen.. Däremot diskuteras det att backa ner till "sämst i Europa"-miniminivå..
Användarvisningsbild
av frasse4
Många stora företag har ju miljöpolicys så att snart bara elbilar går att köpa som personalbil/tjänstebil i alla fall
Användarvisningsbild
av fjohan82
frasse4 skrev: lör 10 jun 2023, 20:41 Många stora företag har ju miljöpolicys så att snart bara elbilar går att köpa som personalbil/tjänstebil i alla fall
Så är det ju, absolut.
Det är dessutom en större marknad med företagsbilar/leasingbilar, så den enskilda privatköparen som ska ut med 100% av bilens pris från sin nettolön är inget man har med i sina affärsmässiga tankar.
Nåväl, det finns väl ingen som vet exakt hur det kommer bli efter årsskiftet. Känns mest som gissningar från alla håll.
Användarvisningsbild
av lennarte
fjohan82 skrev:Känns mest som gissningar från alla håll.
Precis, allt som sias om framtiden är gissningar. Det enda som är riktigt säkert är att stanna upp, se tillbaka och se hur det blivit. Många försöker dock ändra historien så riktigt säker kan man inte vara där häller. Om man inte har varit med själv, se på t.ex Donad Trump, eller dom som förnekar Förintelsen
av Lövet
Att hoppas på 5kr billigare diesel är nog förgäves. Nån krona kanske blir nog det faktiska utfallet.
Användarvisningsbild
av Derank
Ja, det kommer förmodligen aldrig att ske, allt pladder om den där reduktionsplikten både upp och ner är ju ren nonsens i mina öron iaf, men tack och lov så tillhör jag den skaran som inte bryr mig jättemycket om det kostar 20 el 25kr litern.

Hade jag kört 5000mil per år hade det varit en annan femma.
av Lövet
Han kan ju fått sparken för att han var inkompetent också eller stal ur kaffekassan. Man ska nog inte ta allt som sanning i hans egna facebookposter. Han skriver ju först att det berodde på mejlet men senare att allt redan var förutbestämt innan han skickade mejlet. Det går inte ihop.
Lövet skrev: tis 13 jun 2023, 15:37 Han kan ju fått sparken för att han var inkompetent också eller stal ur kaffekassan. Man ska nog inte ta allt som sanning i hans egna facebookposter. Han skriver ju först att det berodde på mejlet men senare att allt redan var förutbestämt innan han skickade mejlet. Det går inte ihop.
Även du borde veta att det är i princip omöjligt att få sparken i Sverige pga inkompetens. Speciellt om man är tjänstledig från jobbet....

All uppsägning skall föregås av utredningar, facklig inblandning osv. Speciellt på storföretag som Volvo.

Jag är med på att han NOG inte säger hela sanningen men det ser dåligt ut för Volvo det de gjort.
Sparka en riksdagsledamot pga annan åsikt än VDn.....
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16

Nu så har min höger stora lykta givit[…]

Det uppstod ett litet spökfenomen när vi[…]

Carplay trådlöst?

Denna köpte jag, fungerar utmärk, kopp[…]

Spännande! ser framemot :D har ocks&ari[…]