Det ser väl inte alltför alarmerande ut?
Jag bytte kamrem i går (V70 mk 1) och vred runt vevaxeln för hand med momentnyckel, roade mig med att se om jag kunde ställa in ett moment där nyckeln precis knäppte innan vevaxeln gick över respektive kompressionsläge och det varierade faktiskt lite. Låg runt 80-90Nm, beror på hur snabbt man vrider och var man startar.
Men sen kom jag fram till att det väsentliga är hur länge trycket håller emot, det är ju det som visar att ventiler och kolvringar håller tätt. Slutsatsen blev att kan man "hänga" på respektive kompressionsslag typ 5 sekunder så måste den cylindern vara väldigt tät

Blev för övrigt bättre när man vridit några varv, det är väl för att man får ny oljefilm på cylinderväggarna.
V70 Mk 1 (P80) -00, sen ny. 66100 mil, klarar den inte 100k blir jag grymt besviken. What could possibly go wrong? Den är ju knappt inkörd

Service #34 klar. Måste pyssla om drivaxlarna innan vintern slår till..