- mån 29 maj 2023, 22:17
De verkar vara limmade från fabrik för när jag borrade ur den trasiga kom ett grönt pulver med ur gängorna.
lennarte skrev: ↑mån 29 maj 2023, 20:39Försökte när jag hade isär min 16v också... då sa det pang i en av dem, och så struntade jag i att försöka på restenLucif3r skrev: ↑mån 29 maj 2023, 17:27 Att du inte skruvade ur pinnskruvarna, då hade det ju gått lite enklareFörsökte, gick inte att rubba med dubbla muttrar. Försökte aldrig med rörtången, det funkade ju ändå![]()

Fick montera plattan med rotorn först, sedan locket utan tändkablar och sist tändkablarna. Hoppas den startar..... Fått leverans besked på dom sista delarna (stålskruven till oljepumpen, kylarslangar) och något till. Kommer veckan efter midsommar. Veckan därefter ska vi iväg med svågern och hans sambo, i hans V70 D3 - 11. Först till Tunby (Österlen) på 60 och 70 års kalas (frugans kusiner) sedan vidare via Kalmar (kanske Öland) till svågerns jaktstuga i Västervik. Vi funderade på husbil (husvagnen är inte besiktigad) men det blev tält. I Västervik bor vi flått, men resten blir tält. Kanske något vandrarhem eller så.
Hittade ändå några kontakter så jag fick ihop vad jag skulle. 745-an börjar bli gammal, 945-an var den äldsta bilen på den skroten. Och, den var c:a 7 - 8 år nyare.....