Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

sicnarf skrev: fre 29 jul 2022, 15:35 Dog den i början under färd eller på tomgång? Du har haft mer än halv tank bränsle? Bränsle filter ok och bilen har ok tändstift ?
Första gången dog den när jag körde i ca 50km/h.
Andra gången var ca 5 min senare när jag stod på tomgång vid ett trafikljus.
Tredje gången körde jag på motorvägen och höll 110km/h och det gick inte att starta den genom att rulla med växeln i.

Alla 3 gångerna så har den startat efter att jag har kört på startmotorn en stund.
Trodde direkt att det var strul med stiften eller nåt sånt då det kändes som att den typ saknade gnista.

Sista gången var som sagt när jag skulle starta bilen utanför affären och sen dess har jag inte fått igång den.
Testat startkablar från annan bil, bogsera igång den, kopplat loss batteriet i flera dygn, testat annan antennring, båda nycklarna, vänt på nycklarna, vickat på nyckeln/tändningslåset.

Hade den bara betett sig på ett sätt när man försöker starta den så hade det kanske varit lättare, men när den vid ena startförsöket kör på startmotorn så länge man vill, vid något annat så snurrar den bara i någon sekund till och sista alternativet så bara klickar det i startmotorn.
Finns ingen logisk ordning i hur den beter sig när man vrider på nyckeln.

Det har varit typ full tank i bilen vid alla tillfällena och både stift och filter är okej.
Storlek bromsskivor fram T4 R-design

Vilken storlek ska det va på bromsskivor f[…]

Läckande retur V70 drive

Om du inte hittar en ny oring så tror att du[…]

Mätarn är i bott har 5 volt i kabeln til[…]

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]