Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
S90T5 skrev: tis 23 maj 2023, 21:37
bem skrev: tis 23 maj 2023, 19:45 Det blev snyggt det du hittills gjort på din S90 tycker jag. Roligt höra du blev nöjd med Polestar-optimeringen också.
Som du skrev, svarta emblem (S90 och T5) bak sen, det blir än bättre.
Man tackar. Jag blev grymt nöjd. Klart över förväntan alltihop.

Har du Polestar på din V90?
Jag har inte Polestar-optimering på min V90 T6 Recharge MY22.
Det liksom räcker och blir över med de totalt 340 hk min ”familjebil” har. 253 bensinhästar och 87 elhästar. Accellerationen är grymt bra, hade jag varit sugen på än mer kraft hade jag kunna valt T8 med totalt 455 hk, men jag nöjde mig med T6:an.
Vete katten om det finns Polestar-optimering lägga på min T6, till T8 finns det dock.
av SundanceKid
Jag har haft V90 T5 R-design och att kalla den monster med Polestaroptimering är att ta i.
Trevlig bil och motor helt klart men inget monster.
Jag tycker inte heller mina 2st T8:or har varit monster heller trots 455hk, men de är förbaskat trevliga motorer de där T8:orna.
Bakdelen blev väldigt fin på bilen men fram ser fortfarande ut som nån japansk fast and furious.
Känns lite 18-årsstuk på fronten.
Användarvisningsbild
av bem
Hur är det, är det blanksvart eller aningens halvmatt svart på nya Volvo "Dark"?
Jag tycker trådskaparen gjort svart där det nog passar bäst. Se jämförelse nedan med dagens S90 "Dark" MY24 och trådskaparens S90 nos.
Bilagor
Jämförelse_S90_Dark_MY24.jpg
Jämförelse_S90_Dark_MY24.jpg (605.12 KiB) Visad 351 gånger
av 73k
SundanceKid skrev:Jag tycker inte heller mina 2st T8:or har varit monster heller trots 455hk, men de är förbaskat trevliga motorer de där T8:orna.
Det har du rätt i, för några monster är det inte heller. Däremot har Volvo på senare år kunnat, valt och/eller känt tvånget att anpassa sig till resten av utbudet genom att erbjuda mer prestanda och göra det i större utsträckning. Med det sagt: givetvis är det drag i en T5:a, att de är vanliga numera och att det finns snabbare bilar förändrar gör den inte långsammare.
av S90T5
SundanceKid skrev: ons 24 maj 2023, 06:39 Jag har haft V90 T5 R-design och att kalla den monster med Polestaroptimering är att ta i.
Trevlig bil och motor helt klart men inget monster.
Jag tycker inte heller mina 2st T8:or har varit monster heller trots 455hk, men de är förbaskat trevliga motorer de där T8:orna.
Bakdelen blev väldigt fin på bilen men fram ser fortfarande ut som nån japansk fast and furious.
Känns lite 18-årsstuk på fronten.
Aa monster är väl att ta i men jag tycker bilen helt klart blev bättre och mer komplett. Växlingen är liksom bättre och bättre krut är det ju också. Aa jag blev nöjd iallafall. Ja bakdelen har jag rustat upp nu litegrann och fronten ska ju vara lite spetsig eller sticka ut litegrann. Är bara 23 år så kanske därför bilen ser ut som en ungdomsbil haha. Jag tycker fronten är kanon om jag ska vara ärlig. Snyggare än original då jag tycker att original ser lite naken ut jämfört med min men det är bara vad jag tycker.
av S90T5
bem skrev: ons 24 maj 2023, 09:07 Hur är det, är det blanksvart eller aningens halvmatt svart på nya Volvo "Dark"?
Jag tycker trådskaparen gjort svart där det nog passar bäst. Se jämförelse nedan med dagens S90 "Dark" MY24 och trådskaparens S90 nos.
Senast redigerad av 1 S90T5, redigerad totalt 0 gånger.
av S90T5
bem skrev: ons 24 maj 2023, 09:07 Hur är det, är det blanksvart eller aningens halvmatt svart på nya Volvo "Dark"?
Jag tycker det ser ut som halvmatt svart. Jag gillar den nya S90 fronten i vit bil med svarta detaljer men nu tycker jag nästan min S90/front ser lika bra ut som den S90 dark. Jag har blanksvarta detaljer runt om hela bilen nu. Hellre blanksvart än mattsvart för min del. Jag blev helt klart nöjd iallafall😁
Magnetkoppling AC

Någon som har tips om hur jag får bort[…]

Ytterknut bytte jag på plats när jag in[…]

Byta stereo...

Hej, har en s40 2004, med orginal cd samt kassett[…]

Theo's V60 T5 R-Design 2019

Trevlig bil! Kul ändå att hyfsat lä[…]