Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Vet någon vart jag hittar de "kromade" dörrlisterna och gummit till båda sidorna på bakdörrarna?

(det är väl lister, vet ej om de kallas tätningslister eller nånting annat?)

De har börjat släppa på båda sidorna av bilen.

Xc90 2.5t.

Har googlat runt men hittar inga.

Tacksam för svar :)
MVH
Josef
sicnarf skrev: tis 23 maj 2023, 21:13 Bildelsbasen.se och leta/sök efter dekorlist
Tänker vi på samma?
Kommer upp massa halva dörrar när jag söker på det och en list som verkar sitta nere vid fötterna när man kliver ut ur bilen.

Jag menar de som sitter utanpå fönstret iallafall, det svarta gummit som lossnat och på det sitter det nån krom detalj runt alla fönster.

MVH
Josef
UnleashFusion skrev: tis 23 maj 2023, 21:26 Kolla denna: https://www.volvopartswebstore.com/show ... Line=11324 är det nummer 23 eller något runt där ? jag killgissar just nu då jag inte ser bilder*

Det verkar vara de tror jag? surt att man måste beställa de direkt från Volvo då, får väl åka till bilia.
Trodde inte det skulle vara så dyrt eller svårt att få tag på :-)
Bilagor
IMG_6737.jpg
IMG_6737.jpg (94.43 KiB) Visad 261 gånger
IMG_6737.jpg
IMG_6737.jpg (94.43 KiB) Visad 261 gånger
fjohan82 skrev: tis 23 maj 2023, 21:45 Kan vara värt att jämföra bla. Skandix med den lokala Volvohandlaren, om det inte bara är clips nummer 17 som har gått sönder (om det sitter ett så långt fram).
https://www.skandix.de/en/spare-parts/b ... t/1046536/
Ja vad bra! bra länk också.
Tänkte inte på det men kanske man bara behöver clips.
Dock har gummit lossnat lite från (limmet?) på fönsret så när man trycker tbx med händerna på kromet så är det inte direkt så att gummit blir tätt utan det saknas en del gummi mot fönstret några cm, typ som att de innan kört 20-30 biltvättar o åkt en vinter och låtit det vara bara. vem vet det kanske går med en clips ändå, ska fråga på verkstan på torsdag :-). vet dock inte om det kommer läcka in eller så i framtiden om man bara låter det va?

Finns olika körlägen beroende på b[…]

Ni gör verkligen en höna av en fjäd[…]

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]