Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ElStoffo
Hej,

Läste på forumet att man kunde sätta in starkare lampa till backljuset.
Det pratades om 35w har jag för mig.

Nu har jag varit på Micro, Biltema och Mekonomen och frågat efter detta utan resultat.

Någon som vet var man kan köpa det?
Användarvisningsbild
av Loner
Biltema: 35-541 är det dom du söker?

/L
Användarvisningsbild
av ElStoffo
Hej,

Tack för svar!

Jag var ju biltema och frågade efter dom, får ta och besöka ett annat varuhus.
Användarvisningsbild
av Mr 76
Ni som har tänkt att sätta i en starkare lampa kan väl ta en bild där det sitter en starkare lampa i ena laminsatsen och en svagare (original) i den andra.

Är lite nyfiken på hur stor skillnad det blir :D !!!

Har man tonade rutor på bilen så kan det ibland vara svårt att se när man backar även om man oftast kollar i sidospeglarna....

// Mr 76
av Kena
Det finns ingen diodlampa man kan sätta dit?
Användarvisningsbild
av Loner
Mr 76 skrev:Ni som har tänkt att sätta i en starkare lampa kan väl ta en bild där det sitter en starkare lampa i ena laminsatsen och en svagare (original) i den andra.

Är lite nyfiken på hur stor skillnad det blir :D !!!
// Mr 76
Skall försöka komma ihåg det..

/L
Användarvisningsbild
av vafförärdetpådetteviset
Kena skrev:Det finns ingen diodlampa man kan sätta dit?
Jag kollade upp det för ett tag sedan men det verkar inte finnas någon diodlampa som ger mer ljus än orignal 21w glödlampor. Mailade faktiskt Diodhuset men de hade inget som gav mer ljus. Fick däremot tips om att en del husvagnsfirmor säljer Ba15s halogen-lampor som reservdelar. Biltemas 35w glödisar kostar bara en tia så det är ju nästan gratis att börja med dem och se om det räcker, och så följa upp husvagnsspåret senare om det blir aktuellt.
av Kena
Elfa har diodlampa med den sockeln men det står inget wattal endast candela så man får väl klura ut vad det blir i watt. Art. nr. 33-600-05 på http://www.elfa.se
Användarvisningsbild
av Brainy
23 800 mcd = 23.8cd = 28.56Watt. (Beräknat utan reflektor)

mvh
Anders
Bränsletryck B230fb.

Hejsan. Mitt bränsletryck ligger på 2,2[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]