Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skarj
Muttras lite om att besiktningen ska börja göra kontroller, någon vet hur det går med detta? Tänkte bara att det kan vara läge att inte koda bort något om man är på krigsstigen, men har inte hört hur det går...någon?
av skarj
Vet bara att det var något pågång, får de uppdraget så kan de iprincip avläsa samma som en märkesverkstad, alltså inga problem att se om utrustning som ska fungera, faktiskt fungerar. Men högst oklart hur det det utvecklar sig, vet bara att det var med på nyheterna för år/månader sedan att man ville ta tag i detta, har för mig att det skulle dras en vända med EU...någon vet kanske. Hänger ju ihop med fordonets "miljöklassning", har ett vagt minne om att man ville safta på med ordentliga straff för manipulation som upptäcks, men ett vagt minne som sagt.
Själv skulle jag kolla upp det om jag gick i tankar att fulfixa...Sedan måste man ju även vara ärlig vid försäljning om detta om man inte vill riskera tråkigheter då.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
angarna skrev: fre 12 maj 2023, 19:11 Så länge du inte sätter dit ett rakt rör utan rensar burken så ser jag inte vad pellejönsarna ska kunna göra?
Bilen ryker ju svart och luktar satan djävlar utan så pellejönsarna kan ju ge dig ombesiktning tex
av Doomis
Just detta med att köra DPF och EGR delete har blivit ett populärt illfarande.
Största problemet är att folk inte orkar laga en trasig bil, eller hålla ordning på den. Den motorn som ligger i särklass först bland Deletefolket är 1.6 Dieseln.
Jag kan hålla med fullständigt att det är en rejäl skitmotor. Nästan i klass med en B27:a. Men att hålla på manipulera bort felen gillar jag inte trots att jag inte är en miljö-människa.

Ja det är bra poänger, nu har jag ju ial[…]

C70 T5 cab 2001 med startproblem

[/quote] [quote=Filipgroon post_id=<a href=&quo[…]

Nästa elbil från Volvo?

Han sa nåt om ”den smartaste Volvon hi[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]