Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S90T5
A60C576B-EBF2-4774-8692-ED67201309A9.jpeg
A60C576B-EBF2-4774-8692-ED67201309A9.jpeg (636.03 KiB) Visad 638 gånger
Hej vad tycker ni om att foliera taket svart på min bil? Har lackerat sidospeglarna sen innan till svart. Var ju silver innan. Tycker svarta detaljer är snyggare än silvriga på R-design modellerna. Ska även foliera fönsterlisterna till svart som är silver nu samt foliera hela frontgrillen till svart som är brutalt snyggt. Men tror ni att svart tak blir snyggt på denna med tanke på allt det svarta som kommer till. Kanske blir enhetligt och uppstickande på nåt sätt med svart tak? Vad tror ni? Har förövrigt original R-design fälgar 19 tums. Jag har även lagt till frontspoiler i svart samt sidokjolar i svart. Vad hade ni gjort och vad tror ni blir snyggast?
av SundanceKid
Jag tycker det blir för mycket. Frontspoilern är ful.
Låt bilen vara. Massa plast på ser bara påklistrat ut.
Sen om du vill foliera svart för att få den att se ut som nyare årsmodell det är fine.
Användarvisningsbild
av bem
Jag tycker S90 ”Dark” gör sig fin när man har vit färg på bilen, om man bygger en S90 idag. Ser du har taklucka. Är det panoramatak? Om du har panoramatak har du ju rätt mycket mörk yta på taket. Jag skulle nog nöjt mig med det som brytande nyans på taket. Ja foliera fönsterlister och grill svart lär bli snyggt på en vit S90 tycker jag. Det blir ju då ungefär som en ”Dark” S90 idag. Jag skulle nog börja med den folieringen du redan tänk dig och sen efter det kanske på nåt enkelt sätt testa svartlägga taket så du ser som test bara hur det kan bli. Du kanske kan ta ett foto på din bil och sen i datorn färglägga med ett bildbehandlingsprogram taket svart. Eller så kanske det finns svart ”vattenfärg” du kan lägga på ena halvan så du kan få ett hum hur det kan se ut, och sen tvättar du av vattenfärgen. Lycka till med förfiningen av din S90. Jag åker V90 själv (Recharge MY22. Inscription med diverse tillägg bl a panoramatak). Den är lite ljus sandfärgad metallic. Två roliga episoder:
För ca. en månad sen när jag var på Coop och handla kom jag ut och skulle sätta mig i bilen så sprang en äldre herre fram till mig och spana in min bil, han utbrast ”det var den snyggaste Volvon jag sett” och så gick han ett varv runt min bil och stanna framför grillen ”vilken grill, wow”. Jo den är fin sa jag lite förlägen. Han fråga hur många hästar har den? 340 totalt sa jag (87 elhästar resten bensinhästar). Herre jösses sa han.
För några veckor sen hade jag parkerat invid trottoaren där min syrra bor och precis jag skulle sätta mig i bilen och köra iväg kom en dam mot mig på trottoaren med en rollator, hon stanna snett framför grillen och så hon: ”det var den finaste bilen jag sett”. Jo den är fin sa jag lite blygt.
Det är kul folk kan tycka en Volvo är läcker/fin.
Senast redigerad av 4 bem, redigerad totalt 0 gång.
av S90T5
bem skrev: mån 15 maj 2023, 09:35 Jag tycker S90 ”Dark” gör sig fin när man har vit färg på bilen, om man bygger en S90 idag. Ser du har taklucka. Är det panoramatak? Om du har panoramatak har du ju rätt mycket mörk yta på taket. Jag skulle nog nöjt mig med det som brytande nyans på taket. Ja foliera fönsterlister och grill svart lär bli snyggt på en vit S90 tycker jag. Det blir ju då ungefär som en ”Dark” S90 idag. Jag skulle nog börja med den folieringen du redan tänk tig och sen efter det kanske på nåt enkelt sätt testa svartlägga taket så du ser som test bara hur det kan bli. Du kanske kan ta ett foto på din bil och sen i datorn färglägga med ett bildbehandlingsprogram taket svart. Eller så kanske det finns svart ”vattenfärg” du kan lägga på ena halvan så du kan få ett hum hur det kan se ut, och sen tvättar du av vattenfärgen. Lycka till med förfiningen av din S90. Jag åker V90 själv (Recharge MY22. Inscription med diverse tillägg bl a panoramatak). Den är lite ljus sandfärgad metallic. Tre roliga episoder:
För ca. En månad sen när jag var på Coop och handla kom jag ut och skulle sätta mig i bilen så sprang en äldre herre fram till mig och spana in min bil, han utbrast ”det var den snyggaste Volvon jag sett” och så gick han ett varv runt min bil och stanna framför grillen ”vilken grill, wow”. Jo sen är fin sa jag lite förlägen. Han fråga hur många hästar har den? 340 totalt sa jag (87 elhästar resten bensinhästar). Herre jösses sa han.
För några veckor sen hade jag parkerat invid trottoaren där min syrra bor och precis jag skulle sätta mig i bilen och köra iväg kom en dam mot mig på trottoaren med en rollator, hon stanna snett framför grillen och så hon: ”det var den finaste bilen jag sett”. Jo den är fin sa jag lite blygt.
Aa jag har en enkel vanlig liten taklucka så finns mycket vitt på taket som kan bli svart om man säger så. Jag tror också att fönsterlisterna och grillen i svart gör stor skillnad. Silver passar inte alls till en R-design iallafall inte en vit bil. Det ska vara svarta detaljer för min del. Va roligt att du får beröm för din Volvo. Riktigt trevligt när folk kan komma fram och säga hur snygg bilen är. Det är riktigt roligt.
av S90T5
bem skrev: mån 15 maj 2023, 09:35 Jag tycker S90 ”Dark” gör sig fin när man har vit färg på bilen, om man bygger en S90 idag. Ser du har taklucka. Är det panoramatak? Om du har panoramatak har du ju rätt mycket mörk yta på taket. Jag skulle nog nöjt mig med det som brytande nyans på taket. Ja foliera fönsterlister och grill svart lär bli snyggt på en vit S90 tycker jag. Det blir ju då ungefär som en ”Dark” S90 idag. Jag skulle nog börja med den folieringen du redan tänk tig och sen efter det kanske på nåt enkelt sätt testa svartlägga taket så du ser som test bara hur det kan bli. Du kanske kan ta ett foto på din bil och sen i datorn färglägga med ett bildbehandlingsprogram taket svart. Eller så kanske det finns svart ”vattenfärg” du kan lägga på ena halvan så du kan få ett hum hur det kan se ut, och sen tvättar du av vattenfärgen. Lycka till med förfiningen av din S90. Jag åker V90 själv (Recharge MY22. Inscription med diverse tillägg bl a panoramatak). Den är lite ljus sandfärgad metallic. Tre roliga episoder:
För ca. En månad sen när jag var på Coop och handla kom jag ut och skulle sätta mig i bilen så sprang en äldre herre fram till mig och spana in min bil, han utbrast ”det var den snyggaste Volvon jag sett” och så gick han ett varv runt min bil och stanna framför grillen ”vilken grill, wow”. Jo sen är fin sa jag lite förlägen. Han fråga hur många hästar har den? 340 totalt sa jag (87 elhästar resten bensinhästar). Herre jösses sa han.
Men var hade du helst lagt pengarna? På en Polestar optimering eller Svartlägga taket och lite andra förfiningar som design ändringar osv?
Användarvisningsbild
av bem
S90T5,
Jag hade först låtit foliera rutramar och grillen svart såsom du tänkt dig (alternativt kolla om det kan finnas nån svart grill från nån "Dark" S/V90 på "skroten" för rimlig peng). Sen om ekonomin tillåter kunde en Polestar optimering vara kul.
Det lär väl inte revolutionera accelerationen men lite borde du märka, aldrig fel med lite mer hästar vid omkörningar och så t.ex.
Foliering av taket skulle jag personligen hoppa över, men tycker du det skulle bli snyggt kanske vettigast ta det allra sist.
Jag tycker en S90 vit "Dark" är snygg såsom man bygger den idag på Volvo Cars hemsida och din skulle ju bli snarlik.
av S90T5
bem skrev: mån 15 maj 2023, 11:20 S90T5,
Jag hade först låtit foliera rutramar och grillen svart såsom du tänkt dig (alternativt kolla om det kan finnas nån svart grill från nån "Dark" S/V90 på "skroten" för rimlig peng). Sen om ekonomin tillåter kunde en Polestar optimering vara kul.
Det lär väl inte revolutionera accelerationen men lite borde du märka, aldrig fel med lite mer hästar vid omkörningar och så t.ex.
Foliering av taket skulle jag personligen hoppa över, men tycker du det skulle bli snyggt kanske vettigast ta det allra sist.
Jag tycker en S90 vit "Dark" är snygg såsom man bygger den idag på Volvo Cars hemsida och din skulle ju bli snarlik.
Tack så hjärtligt för dina åsikter. Jag tror jag hoppar att foliera taket svart. För då försvinner takluckan i det svarta och jag tycker bilen ser bra ut så man ser takluckan än om man inte skulle se den. Alltså jag tycker att det är mycket snyggare med taklucka än utan på S90 särskilt på vit bil. Blir bra kontrast som det är redan nu så jag skippar svart tak. Jag tror att grillen i svart och fönsterlisterna i svart skulle passa väldigt bra med min frontspoiler och sidokjolar som också är i svart. Tänker att grillen i svart gör större skillnad än vad man kan tro från början. Blir ju enorm skillnad på bilder man sett. Har ju silver nu men svart blir ju som dag och natt i hela frontpartiet på bilen samt att jag lackat mina sidospeglar i svart som de också var silver innan. Tror jag kommer bli nöjd. Bilen börjar bli lite mer personlig om jag säger så. Jag satsar nog på Polestar istället. Går från 250 till 253 hästkrafter så ingen jätteskillnad men jag får från 350 NM till 400 NM det är väl där jag kommer känna skillnad i vridmomentet. Växlingarna ska bli rappare och bättre krut i mellanregistret sägs det. Vet inte om det är lika stor skillnad på T- motorerna som D- motorerna dock. Mest skillnad gör det nog på laddhybrid och elbilarna skulle jag tro men tror du att det är värt 8000 kr en polestar optimering? Tack för en trevlig diskussion. Vi har ganska lika tyckande angående bilar så kul att bolla lite tankar och idéer med dig. Vad har du gjort med din V90 sen du köpte den?
av S90T5
bem skrev: mån 15 maj 2023, 11:20 S90T5,
Vad tror du om att foliera delen mellan avgasrören på S90 till svart? Samt ta bort alla bokstavs beteckningarna på bakluckan? Skickar bild på delen jag menar på en likadan bil som min. Jag har ringat in delen som jag menar man kan foliera till svart kanske?
0072B488-28A5-4490-8FD0-F2EDB82F13B3.jpeg
0072B488-28A5-4490-8FD0-F2EDB82F13B3.jpeg (285.09 KiB) Visad 584 gånger
av S90T5
FBF1943B-1771-480E-9106-92801502DF90.png
FBF1943B-1771-480E-9106-92801502DF90.png (2.66 MiB) Visad 583 gånger
Då blir det ganska snarlikt som på den här Nya S90:n som har svart nere längst ner. Riktigt snygg tycker jag att den här nya S90:n är.
av S90T5
SundanceKid skrev: mån 15 maj 2023, 09:26 Jag tycker det blir för mycket. Frontspoilern är ful.
Låt bilen vara. Massa plast på ser bara påklistrat ut.
Sen om du vill foliera svart för att få den att se ut som nyare årsmodell det är fine.
Tycker du? Jag tyckte att fronten såg lite naken ut innan jag fick på den svarta frontspoilern. Jag tycker den sticker ut litegrann. Lite kaxigare front än original iallafall tycker jag.

Fick du nån koll på detta? Jag har n[…]

Hjälp med Vida

Skönt att du löste problemet! (Ett s&au[…]

Har en XC60 T8 2019 och har upplevt motsvarande. S[…]

Var du hittar infon kvittar men du har ju lär[…]