Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Det jag egentligen ville säga var att toleranser på vattenpumpen (närmare exakt hur långt remskivan är inpressad på axeln) kommer att påverka remmens läge.
Det skulle kunna skilja mellan olika pumpar. Packningens tjocklek kommer också med men den är väl försumbar i sammanhanget :-)
Tack för du engagerar dig :) Men det ör inte detta som är problemet.. på min ligger den normalt på veven o vattenpumpen.. hade även loss o mätte pumpen och alla andra löphjul o spännare och allt var lika..

Det är bara på vvt hjulet den låg knas.. och ända lösningen var att vända på remmen så texten står mot växellådan istället.. helt sjuk lösning och kan inte förstå varför.. måste ju vara nån produktionsmiss på remmen av något slag..
av Wubat
Hej, Nu har jag tagit löst allt igen och dragit alla skruvar med rätt moment och även vänt på remmen, men det funkade inte för mig. Men annars löper remmen väldigt fint även spännaren är stilla. Så förutom att den ligger ca 1mm utanför på hjulet ser allt bra ut. Så jag får nog leva med det där. Kommer köra med toppkåpan borta ett tag för att se hur det ser ut . Tack så mycket för all support!!

Jo,bra med mellanservice men att det skulle p&arin[…]

Sport chassi

Hej alla Jag har en v70 momentum med sport chassi[…]

Laga rost Göteborg?

Akram Bil vid gamla Siba lagade min sådan […]

Laddbox

Vi körde på en PhaseBox med spiralkabel[…]