Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Axii skrev: tor 06 apr 2023, 09:21 Införskaffade en V60-2019 för lite drygt 1 år sedan med selektgaranti och nu kommer jag få motorerna med plasthylsa utbytta på garantin då plasten runtom frös fast och drogs av när jag öppnade luckan härom morgonen. Den har även stött på fenomenet med att åka upp till max för att sedan glida ner en bit.

Fick även låskistorna utbytta runtom för nån månad sen och nya gummimattor (hade de som luktade kattpiss vid fukt/värme).
Gissa om man är glad att Selektgarantin tar allt. Vill inte ens gissa på vad det skulle kostat...

Vad jag läst mig till så ska nu de vanligaste kända felen på 2019-modellen (låskistor, bakluckan, mattor) vara utbytt på kärran, gött mos det!
som du själv nämnda alla dessa fel är dessvärre vanligt hos SPA-bilarna. skönt att garantin gick .. hade annars kostat dig minst 15-20tkr allt som allt :-/
Användarvisningsbild
av wengen
oath5 skrev: tor 14 okt 2021, 16:08 Testade detta att programmera om den men det hjälpte inte. Han åker tillbaka 10 cm som på klippet lik förbannat :/

Hur beter sig era bakluckor?
min lucka är exakt likadan och som jag fattade det så måste man köpa nya motorer, kostar ca 14 0000 på bilia men är det någon som öppnat motorerna och sett vad som är paj, kanske går att laga
Användarvisningsbild
av sewen
Sån jäkla kostnad. För öppning av en baklucka!
Är det bara V60 som drabbats? Vore ju lite märkligt att man inte använt samma motorer till 90-serien.
Användarvisningsbild
av bem
Axii skrev: tor 06 apr 2023, 09:21 Införskaffade en V60-2019 för lite drygt 1 år sedan med selektgaranti och nu kommer jag få motorerna med plasthylsa utbytta på garantin då plasten runtom frös fast och drogs av när jag öppnade luckan härom morgonen. Den har även stött på fenomenet med att åka upp till max för att sedan glida ner en bit.

Fick även låskistorna utbytta runtom för nån månad sen och nya gummimattor (hade de som luktade kattpiss vid fukt/värme).
Gissa om man är glad att Selektgarantin tar allt. Vill inte ens gissa på vad det skulle kostat...

Vad jag läst mig till så ska nu de vanligaste kända felen på 2019-modellen (låskistor, bakluckan, mattor) vara utbytt på kärran, gött mos det!
Priset för att åtgärda problemen med bakluckan, låskistorna och kattkissluktande golvmattor hade snudd på blivit i trakten av 31 tkr. Ca. 14 tkr bakluckeproblemet som framgår här (plus arbetskostnad?), ca. 16 tkr låskisteproblemet (läst i Vi bilägare för några nummer sen), ca. 1 tkr nya golvmattor.
Grattis att selektgarantin täckte allt.
Men lite synd Volvo inte kan undvika problemen från början men går förstås inte långtidstesta allt och underleverantörer kanske missat nåt i kvaliteten vad vet jag. Sen kanske nordiskt klimat inte är så viktigt längre en Volvo skall klara, vårt klimat är väl i på den globala Volvomarknaden ganska litet så hänsyn till den kanske är liten? Volvo har väl såvitt jag förstått hyfsad lång tid för goodwill som ibland kan träda in och ta kostnaden för att fixa såna här problem när all garanti löpt ut.
av least
sewen skrev: sön 07 maj 2023, 19:48 Sån jäkla kostnad. För öppning av en baklucka!
Är det bara V60 som drabbats? Vore ju lite märkligt att man inte använt samma motorer till 90-serien.
Även V90 har väl drabbats av slappa motorer?
Skulle vara intressant att veta vad som är grundorsaken till att dessa ger upp.
Jag har hört något om "rost", men vet inte var och om det ens stämmer.
av thewhitecar
Samma problem för mig -provat programera
var till lokala volvohandlaren,Luleå -för att försöka diskutera Godvill .
serviceteknikera hänvisade till mekanikerana på golvet -måste plocka in och felsöka först -men det kostar ju -påtalade jag
suck -tror jag avvaktar -v60 cc early 20
av perhall
Går inte detta på maskinskadeförsäkringen? Den täcker väldigt mycket. Om man inte har SELEKT-garanti, den är väl utan självrisk...
Användarvisningsbild
av wengen
jag får mina motorer bytta för 8000 kr allt som allt nu och dom ska vara absolut senaste modellen enligt volvo, bytta hos företaget jag köpte bilen hos, lite bättre än 14000 hos bilia.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60