- sön 30 apr 2023, 18:28
Köp färdigskuren kvalitetsfilm. Livet är alldeles för kort för att bråka med biltemafolie 

Moderator: Moderatorer
TommyP86 skrev:Köp färdigskuren kvalitetsfilm. Livet är alldeles för kort för att bråka med biltemafolieJag är nog av naturen en självplågare, våra tvillingpojkar fyller 7år till midsommar och det är hittills den enskilt största utmaningen för min hälsa.
TioTusenKRBil skrev:Konstatera nyss att säkring 25 smält på min 940. Kommer nog aldrig se en 940 igen utan trasig säkring här. Fan vad irriterande. Drog ut skiten med tång innan det började brinna och kommer nu ha av, varsel, på istället.Den är för automatiskt halvljus. Där är ingen större belastning på den, sitter väl bara 10A där. Du måste ha kortslutning någonstans, eller kopplat mågot annat på den säkringen
lennarte skrev: ↑tis 02 maj 2023, 15:45Har sett flertalet 940 där 25an bränts bort från dosan och varit borta/ersatt av en lös hängsäkring. I min bil står det att det ska sitta en 25a säkring där. Har sett att 15a ska sitta i 740.TioTusenKRBil skrev:Konstatera nyss att säkring 25 smält på min 940. Kommer nog aldrig se en 940 igen utan trasig säkring här. Fan vad irriterande. Drog ut skiten med tång innan det började brinna och kommer nu ha av, varsel, på istället.Den är för automatiskt halvljus. Där är ingen större belastning på den, sitter väl bara 10A där. Du måste ha kortslutning någonstans, eller kopplat mågot annat på den säkringen
fjohan82 skrev:Är det 5.2L som ryms. Funderar på att lägga en order för mellanbyte snartMicce1980 skrev: ↑lör 22 apr 2023, 22:39 @fjohan82, Låter vettigt ändå, lurar på det med men har bara kört 500-600 mil sedan service i december, tål att fundera lite på. Vart beställde du olja från?Det blev från Oljemagasinet denna gång, det finns ju många svenska och utländska sidor och skillnaden i pris var inte jättestor.
Filter och packning till pluggen kommer köpas hos den lokala ÅF, har flera bonuscheckar som måste lösas in så det passar bra
Micce1980 skrev: ↑ons 03 maj 2023, 14:51Ja det är 5,2 liter så jag beställde 6 liter.fjohan82 skrev:Är det 5.2L som ryms. Funderar på att lägga en order för mellanbyte snartMicce1980 skrev: ↑lör 22 apr 2023, 22:39 @fjohan82, Låter vettigt ändå, lurar på det med men har bara kört 500-600 mil sedan service i december, tål att fundera lite på. Vart beställde du olja från?Det blev från Oljemagasinet denna gång, det finns ju många svenska och utländska sidor och skillnaden i pris var inte jättestor.
Filter och packning till pluggen kommer köpas hos den lokala ÅF, har flera bonuscheckar som måste lösas in så det passar bra![]()
Körde förra gången med Mobil super 3000, ser att jag betalade 589kr för 5l då och att de tar 645kr nuSkulle bara behöva kopparbrickan till avtappningspluggen med, filter hade jag redan såg jag :)
Fungerar cigg uttaget 12v? Fungera dimmer reglaget[…]
Haha, vi har olika synsätt märker jag. P[…]
Enligt denna artikel: https://www.volvocars.com[…]