- tis 02 maj 2023, 15:35
Garanterat vakuumläcka. Riktigt skitsystem som inte har något att göra i så "moderna" bilar. Bästa vore att byta ut allt till ett mer basic om du ändå inte har AC, dvs ett från en 7-900 utan ac/ecc. Då slipper man vakuum och allt kommer funka för alltid (typ) för att det är elreglerat. Däremot tar det cirkus 12 timmar att göra om man aldrig gjort det förr, kanske längre. Det är massa plastskit och allt som sitter i vägen nämligen. Meeeeeen när det är gjort så är ett värmepaketsbyte sååå mycket lättare att göra, reservdelar är lättare att hitta (fläkt osv), alla givare och konstiga grejer kommer inte gå sönder, och du får ett mer cleant utseende på insidan när man slipper ac knappen som inte gör något/ev. blinkar hela tiden. Om inte så får man helt enkelt leva med att det kommer läcka om man inte vill göra samma arbete fast leta läckor osv.
Grejer som kan läcka:
Klocka > koppling > slang > koppling > reglage > insug > extratank (för när motorn är avstängd så man kan reglera lite innan allt vakuum tar slut), och diverse skitgrejer. Har fått min att fungera ok men man hör lite pysljud vid vissa lägen som jag antar är mindre läckage. Skitdrygt iaf.
Mitt sätt att felsöka hade varit att riva och starta motorn, testa olika reglagen osv. Du lär höra pysljud, följ dessa och täta.