Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

tjenare, det började med att bagageluckan började glappa eller fungera sporadiskt till att ungefär ett halvår senare lägga av helt, jag misstänker knappen på bagageluckan. Har testat summra kontakterna ifrån knappen och den verkar inte få någon kontakt när man trycker in knappen. Finns denna knapp att få tag på någonstans eller måste man köpa hela sargen ny ifrån volvo? Fler tips innan jag beställer en?

Spänning finns i kontaktstycket och jag kan inte hitta några söndriga kablar i luckan.

Skulle även kunna vara låskistan kanske?..

ha det fint!
fjohan82 skrev:Gummiknappen ser ut att finnas som separat del (nummer 5), art. nr skiljer beroende på om man har keyless eller inte.
https://www.volvopartswebstore.com/show ... veLine=441
Tjenare! Själv knappen eller gummit är just bara ett gummi.. brytaren sitter uppe i sargen så jag misstänker att det är en ny sån som behövs. Fick den till att öppna på knappen 3-4ggr nyss men nu är den död igen..
Doomis skrev: mån 01 maj 2023, 19:23 Japp, det är microbrytaren som är dålig, man måste byta hela hållaren då brytaren är ingjuten i plasten.
Jepp. Får ringa volvo imorgon och se vad dom ska ha för en. Felsökte lite till och det är microbrytaren som är paj, kan öppna perfekt om jag jordar med en kabel manuellt i kontaktstycket som går till brytaren.
Varierande laddtryck Volvo 940

Åfan alltså ta bort downpipen typ elle[…]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]