- sön 30 apr 2023, 22:58
#1539526
9B0C85E5-8053-4375-9815-0EA1403D7E3F.jpeg (2.93 MiB) Visad 684 gånger
91DE9AD4-C506-4020-A58F-4127014D2742.jpeg (2.08 MiB) Visad 684 gånger
22CE06B1-A873-446B-A03C-BA8FAEDFC628.jpeg (3.17 MiB) Visad 684 gånger
BA1278B9-21EE-4078-8B4C-6FB1BDFF6343.jpeg (3.04 MiB) Visad 684 gånger
C17DCE17-9287-4254-B04B-6CD9A3785D62.jpeg (2.18 MiB) Visad 684 gånger
38B2852D-0B3C-4F12-9EEB-8EA138BE3B4C.jpeg (4.37 MiB) Visad 684 gånger
08BEC434-E2BC-470F-8714-F9DB8DEE6D89.jpeg (2.6 MiB) Visad 684 gånger
När jag vrider på nyckeln slocknar framlamporna och allt sker som det ska vid start men startmotorn går inte runt.
Kom fram till att jag kunde trycka på startreläet och bilen startade då perfekt. Alltså inga problem med tex startspärr
Efter lite felsökning så kom jag fram till att det inte går någon signal fram till startrelä
I detta fallet så låg felet i en av de två övre kontakterna i CEM boxen som sitter precis under locket som sitter på vänster sida framför vindrutan
3 stift helt bort ärgade
Tänker löda dit ny kopplingsmodul för att slippa skaffa ny CEM som dessutom måste klonas
Kom fram till att jag kunde trycka på startreläet och bilen startade då perfekt. Alltså inga problem med tex startspärr
Efter lite felsökning så kom jag fram till att det inte går någon signal fram till startrelä
I detta fallet så låg felet i en av de två övre kontakterna i CEM boxen som sitter precis under locket som sitter på vänster sida framför vindrutan
3 stift helt bort ärgade
Tänker löda dit ny kopplingsmodul för att slippa skaffa ny CEM som dessutom måste klonas