av Paddeb - sön 16 apr 2023, 15:28
- sön 16 apr 2023, 15:28
Skärmavbild 2023-04-16 kl. 15.26.54.png (1.09 MiB) Visad 866 gånger
Skärmavbild 2023-04-16 kl. 15.26.35.png (1.77 MiB) Visad 866 gånger
Skärmavbild 2023-04-16 kl. 15.25.30.png (1.05 MiB) Visad 866 gånger
Hej!
Vet ni vad det är som läcker vid höger hjulhus, se bilder?
Jag fick upp Fel på ABS/DSTC Service erfodras och det var då jag upptäckte läckaget.
Kort därefter kom även DSTC Tillfälligt avstängd och Växellåda Service erfodras.
Felkoderna försvinner ibland och vet inte om det hör ihop med själva läckaget?
Det jag märkt är att efter senaste service så gick det bara 3mån innan jag fick fylla på 0,5l olja och det brukar annars gå kanske 6-9 månader innan det sker.
Man ser på underredet att oljan läckt ett tag för det är fuktigt där men det droppar inget.
ABS-problemet kanske är en givare, jag får låta Volvo läsa av felkoderna men läckaget kanske är en dyr historia?
Tack på förhand!
Vet ni vad det är som läcker vid höger hjulhus, se bilder?
Jag fick upp Fel på ABS/DSTC Service erfodras och det var då jag upptäckte läckaget.
Kort därefter kom även DSTC Tillfälligt avstängd och Växellåda Service erfodras.
Felkoderna försvinner ibland och vet inte om det hör ihop med själva läckaget?
Det jag märkt är att efter senaste service så gick det bara 3mån innan jag fick fylla på 0,5l olja och det brukar annars gå kanske 6-9 månader innan det sker.
Man ser på underredet att oljan läckt ett tag för det är fuktigt där men det droppar inget.
ABS-problemet kanske är en givare, jag får låta Volvo läsa av felkoderna men läckaget kanske är en dyr historia?
Tack på förhand!