Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xkzoom
Hej!

Otur kom fram där man vart tvungen att hårdbromsa för undvika en olycka.. men med händelsen så spilldes de några få droppar från den tomma energiburken som var ståendes i mugghållaren.

Såg inte exakt vart de flög men torkade givetvis snabbt vart man såg och hittade.

Nu efter det torkat så märkte man att volymknappen alltså den stora där man vrider under skärmen har blivit helt otroligt seg att vrida runt med tanke på drickan som torkat.

Hur kan jag som lättast och smidigast rengöra detta utan skada något?
av least
Man ska nog vara myket försiktig med att spraya in "något" i denna modul.
Går det inte att lyfta av volymknappen, och städa upp kletet den vägen?
av least
Aha.
Med lite tur så sitter det en eller två små skruvar under brickan som har play/pause-trycket, och man kan då ta loss vridknappen.
Men då är risken att man knäcker brickan vid demontering....

Spill inte läsk i bilen, det blir svårt och dyrt.

Personligen hade jag sprutat en dimma av vatten från en blomspruta i vridknappens skarv, och hoppats att sockret löser sig.
Bilens inredning tål rent vatten/kondens - i rimlig dos.
av Xkzoom
least skrev:Aha.
Med lite tur så sitter det en eller två små skruvar under brickan som har play/pause-trycket, och man kan då ta loss vridknappen.
Men då är risken att man knäcker brickan vid demontering....

Spill inte läsk i bilen, det blir svårt och dyrt.

Personligen hade jag sprutat en dimma av vatten från en blomspruta i vridknappens skarv, och hoppats att sockret löser sig.
Bilens inredning tål rent vatten/kondens - i rimlig dos.
Kan i värsta fall ta en ny från jobbet med lite prat med min chef där.
Bara tråkigt att man behöver demontera mer för att få ut den smidigt om man kollar VIDA.

Kopplar man ur knacksensorn kanske sådant sk[…]

Rostskyddstips

Jag har en gammal kompressor från 1971. Jag[…]

Konstigt lampfel volvo 940

Får kolla det vid tillfälle. Ska ä[…]

Någon som har ett komplett ny styrledsdamask[…]