Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
I morse när jag startade bilen och drog på full fläkt började det surra/brumma högt plus att hela bilen skakade/vibrerade. Det försvann när jag drog ner fläkten. När jag kom till jobbet ställde jag in bilen i garaget så den fick tina. När jag sen åkte iväg på lunchen funkade allt som vanligt.

Någon som har en idé vad det kan varit???

Ska tillägga att det snöat en del i natt och tempen låg runt noll när jag åkte.

V70N-04 170hk
Användarvisningsbild
av greeeken
Stupid-Flanders skrev:I morse när jag startade bilen och drog på full fläkt började det surra/brumma högt plus att hela bilen skakade/vibrerade. Det försvann när jag drog ner fläkten. När jag kom till jobbet ställde jag in bilen i garaget så den fick tina. När jag sen åkte iväg på lunchen funkade allt som vanligt.

Någon som har en idé vad det kan varit???

Ska tillägga att det snöat en del i natt och tempen låg runt noll när jag åkte.

V70N-04 170hk
Hade exakt likandant när ja skulle köpa min nuvarande bil.
Det bilhandlaren gjorde var att han rengjorde fläkten sa han.
Jag frågade inte så mkt mer om det för de funkade då
Användarvisningsbild
av Funk
Det låter som en isklump/snö på fläkten i värmaren, har hänt mig flera gånger under åren.. Bara att vänta så lossnar det..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Stupid-Flanders
Det har inte kommit tillbaka efter att bilen fick stå inne och tina så det var förmodligen något sånt.

Tack för svaren
av Kena
Låter somm att det förr eller senare kommer att orsaka skada på fläkten, den är ju förmodligen gjord av plast.
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?