- tis 18 apr 2023, 08:56
#1538028
Hallå!
Röret ut ur katalysatorn har gått av pga svag skarv. Det finns en kort stump kvar, som liksom resten av katten är av friskt gods.
En duktig svetsare torde kunna svetsa på en ny stos/rördel för övergång till bakre delen av avgassystemet, som är gjort i rostfritt.
Någon som har tips på svetskunnig verkstad i Stockholm som kan vill åta sig ett sådant här "litet" jobb? Min amatörmässiga lagning med lagningspasta +konservburk + slangklämmor håller iofs ihop delarna men börjar läcka efter några tiotal mil.
Är en 940 LTT -97 med många mil kvar i sig. På alla "billiga" eftermarknadskatalysatorer står det "ej turbo". Dessutom lär ju en originalkatt vara värd tusenlappar tack vare innehållet av ädelmetaller. Då måste den ju vara bra!
Tacksam för tips på svetsare!
Röret ut ur katalysatorn har gått av pga svag skarv. Det finns en kort stump kvar, som liksom resten av katten är av friskt gods.
En duktig svetsare torde kunna svetsa på en ny stos/rördel för övergång till bakre delen av avgassystemet, som är gjort i rostfritt.
Någon som har tips på svetskunnig verkstad i Stockholm som kan vill åta sig ett sådant här "litet" jobb? Min amatörmässiga lagning med lagningspasta +konservburk + slangklämmor håller iofs ihop delarna men börjar läcka efter några tiotal mil.
Är en 940 LTT -97 med många mil kvar i sig. På alla "billiga" eftermarknadskatalysatorer står det "ej turbo". Dessutom lär ju en originalkatt vara värd tusenlappar tack vare innehållet av ädelmetaller. Då måste den ju vara bra!

Tacksam för tips på svetsare!
Kör 945 ltt -97, Saab 9-3 Sportcombi -07, Triumph Spitfire MkIII -67, Honda CB650 -80, Suzuki CP80 -92, Vespa PX177 -83, Fjordling 17 HT -67