Moderator: Moderatorer

EbbevonVolvo skrev: mån 17 apr 2023, 20:39
fjohan82 skrev:Idag har det varit full fart!
Tvätt och fix av gummimattorna (ej torkat på bilden), mer än nöjd med resultatet. Får se till hösten hur väl det håller.
Har dessutom varit ute och kört med släp igen, denna gången på fullaste allvar (se nedan) :-)
Trodde dock att körningen skulle gå i stöpet: En stund innan provet monterar jag draget, döm om min förvåning när jag tar tag i kroken och kan lyfta den uppåt/inåt. Kan inte dra mig till minnes att det har varit så förut, trycker jag nedåt är den helt stum som det bör vara. Får bli en koll på verkstan vid tillfälle. Släpet hängde dock kvar. :-)
.
20230417_193122_copy_1512x2016.jpg
.
20230417_193619_copy_1512x2016.jpg
.
Körprovsresultat 1.JPG
Grattis till dom fina gummimattorna!!!! :-D

... och grattis till körkortet!
Tusen tack x 2! :-)
@fjohan82, Skojjigt, vad ska du ut och köra nu då?

Ska besiktiga kärran snart, ska se om den med gör detsamma som din nu
Micce1980 skrev: mån 17 apr 2023, 21:05 @fjohan82, Skojjigt, vad ska du ut och köra nu då?

Ska besiktiga kärran snart, ska se om den med gör detsamma som din nu
Man kanske skulle köpa sig en var av dessa?
https://www.bytbil.com/varmlands-lan/pe ... 4-16870533
https://www.bytbil.com/dalarnas-lan/hus ... 6-16876129

Nej men skämt åsido, vi får väl se vad det blir av detta framöver... :-)
Fick hem miljödekalen från Frankrike idag, och förra veckan kom Tyskland. Så nu ska man bara besikta bilen och serva den, sen är den redo för bilsemester i Juli.
Var förbi verkstan med bilen tidigare idag, med tanke på tidigare omnämnd lös dragkrok.
Det visade sig vara själva dragbalken (som man fäster kroken i) som satt lös... :-o
Min PST tog in bilen och drog fast allt direkt, lika föredömlig service som vanligt! :-)
fjohan82 skrev:Var förbi verkstan med bilen tidigare idag, med tanke på tidigare omnämnd lös dragkrok.
Det visade sig vara själva dragbalken (som man fäster kroken i) som satt lös... :-o
Min PST tog in bilen och drog fast allt direkt, lika föredömlig service som vanligt! :-)
Herre jösses, ja det får ju inte hända men nu hade du och andra tur som bara attan :-) Får som sagt kolla min med
Micce1980 skrev: tis 18 apr 2023, 18:37
fjohan82 skrev:Var förbi verkstan med bilen tidigare idag, med tanke på tidigare omnämnd lös dragkrok.
Herre jösses, ja det får ju inte hända men nu hade du och andra tur som bara attan :-) Får som sagt kolla min med
Precis :-)
Förmodligen har den dragits dåligt vid skadereparationen för några år sen, den har sakta men säkert lossat lite efterhand.
fjohan82 skrev: tis 18 apr 2023, 20:05
Micce1980 skrev: tis 18 apr 2023, 18:37
Precis :-)
Förmodligen har den dragits dåligt vid skadereparationen för några år sen, den har sakta men säkert lossat lite efterhand.
Inga problem med min utan den satt som den skulle

Rengör förövrigt hållaren som kroken ska i kanske 2ggr år med en liten stålborste som ser ut som en tandborste även i storlek och den ”klickar som fan” som besiktningen sa precis ;-)

.
IMG_8768.jpeg
IMG_8768.jpeg (875.85 KiB) Visad 1994 gånger
.

@HitTheRoadJack,

Bra idé :-)
Micce1980 skrev:

Inga problem med min utan den satt som den skulle

Rengör förövrigt hållaren som kroken ska i kanske 2ggr år med en liten stålborste som ser ut som en tandborste även i storlek och den ”klickar som fan” som besiktningen sa precis ;-)

.
IMG_8768.jpeg
.
Jag besiktigade min XC60 två gånger, såg aldrig att dom ens tittade om den hade drag.
  • 1
  • 1756
  • 1757
  • 1758
  • 1759
  • 1760
  • 1912
Ökad komfort med 17”

Letar efter 17” originalfälgar till v&a[…]

Handbroms

Härligt att det löser sig!

Hej Har haft hjälp att felsöka ovanst&ar[…]