- mån 17 apr 2023, 17:52
Hej
Idag körde jag med farthållaren (adaptiv) på och helt plötsligt la den av (höll inte farten och alla ikoner "slocknade).
Inget skedde när jag tryckte på knappen för att aktivera den.
Jag stannade och slog av motor och tändning, och efter omstart så kom "farthållare inte tillgänglig" en kort sekund när jag försökte aktivera farthållaren.
Det stod inte ngt om radar blockerad, och det är den inte heller.
Jag tror (inte helt säker) att reset-knappen (+1-knappen) hade fastnat inne (den har gjort det några gånger).
Kanske någon säkerhetsgrej har slått till?
Har inte kollat om knapparna lyser, ska kolla det när det blir mörkt. Knapparna i ratten till volym etc funkar som de skall.
Tackar för hjälp!
Idag körde jag med farthållaren (adaptiv) på och helt plötsligt la den av (höll inte farten och alla ikoner "slocknade).
Inget skedde när jag tryckte på knappen för att aktivera den.
Jag stannade och slog av motor och tändning, och efter omstart så kom "farthållare inte tillgänglig" en kort sekund när jag försökte aktivera farthållaren.
Det stod inte ngt om radar blockerad, och det är den inte heller.
Jag tror (inte helt säker) att reset-knappen (+1-knappen) hade fastnat inne (den har gjort det några gånger).
Kanske någon säkerhetsgrej har slått till?
Har inte kollat om knapparna lyser, ska kolla det när det blir mörkt. Knapparna i ratten till volym etc funkar som de skall.
Tackar för hjälp!
Lasse
Kör: V70 D5 AWD MY11
Körde: V70 AWD MY01
Kör: V70 D5 AWD MY11
Körde: V70 AWD MY01
- By Chrar