Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leiwi
HeavyMetal skrev:Äntligen fixat. :party:
Nja när jag var ute i dag och körde så "plingade" det endast på två av fyra kameror
Ni kan väl kolla hur stort problem detta är , innan jag ger mig på Here igen
leiwi skrev: sön 16 apr 2023, 12:30
HeavyMetal skrev:Äntligen fixat. :party:
Nja när jag var ute i dag och körde så "plingade" det endast på två av fyra kameror
Ni kan väl kolla hur stort problem detta är , innan jag ger mig på Here igen
Körde endast förbi 4 kameror igår och dom funkade bra, men skall hålla koll på andra kameror som jag kör förbi.
Användarvisningsbild
av TTure
Har inte hunnit uppdatera ännu men även den nuvarande ”felaktiga” versionen som plingar åt fel håll missar även den vissa kameror helt, som tidigare (innan dec) fungerade åt rätt håll. Kan ju vara att man bara gjort en quickfix och vänt på plinget utan att löst hela problemet😔
leiwi skrev: fre 14 apr 2023, 18:06 Kanon jag har inte haft möjlighet att testa men vad bra , felet var tydligen inte så svårt att att rätta till , hade Volvo gjort sitt jobb och kontaktat Here direkt så skulle ju felet varit åtgärdat före jul!!!
Riktigt urdåligt av Volvo att inte ta tag i problemet på 5 månader!
Jag har typ förlorat hoppet på Volvo om mjukvaror och viss teknik. Volvo har vägrat (orkar inte/bryr sig inte...) fixa till felen på min bil sedan ny, där el-värmaren är ett av felen. Stridit sedan i våren 2022. Även kontaktat Vi bilägare etc.
Användarvisningsbild
av bem
Sjogerstaddave skrev: mån 17 apr 2023, 07:11

Jag har typ förlorat hoppet på Volvo om mjukvaror och viss teknik. Volvo har vägrat (orkar inte/bryr sig inte...) fixa till felen på min bil sedan ny, där el-värmaren är ett av felen. Stridit sedan i våren 2022. Även kontaktat Vi bilägare etc.
Tråkigt.
Man undrar lite hur det är hos andra tillverkare om de bryr sig mer? Kanske är grönare på andra sidan staketen? Eller inte. Min Volvoåterförsäljare och verkstad är kanon men själva tillverkaren kan jag svårligen säga det samma om efter att ha åkt med deras hypade Google i min V90 i 20 månader och femtielva uppdateringar av mjukvaran. Synd för hade de skött sina kort bättre (anser jag) med mjukvaran hade Volvo fortfarande fått min flagga hissad i topp men nu är den på halv stång.
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av ULRO
Uppenbarligen är jag inte ensam om det här felet. När man följer tråden och känner till sina egna samtal med Volvo-supporten inser man ganska snart att det bara är lögner som sägs från Volvos sida. Någon i tråden nämnde kontakter med någon bil-tidning. Är det någon som vet om det har tagits upp i en sådan?
ULRO skrev: mån 17 apr 2023, 12:02 Uppenbarligen är jag inte ensam om det här felet. När man följer tråden och känner till sina egna samtal med Volvo-supporten inser man ganska snart att det bara är lögner som sägs från Volvos sida. Någon i tråden nämnde kontakter med någon bil-tidning. Är det någon som vet om det har tagits upp i en sådan?
Skulle vara en bra ide att ta upp detta med nån bil-tidning. Har inte sett någon bil-tidning skriva om detta ännu.
Någon här som har lust o ork att maila nån seriös bil-tidning om detta hade varit guld värt.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 18

Varningen om åldrat bränsle kommer n&[…]

Volvo VIDA till Android?

Hej Är det någon som har VIDA på […]

Dra ut dom bara vid demo ,vid mont,tryck i dam bar[…]

Kan man rengöra skenorna utan att ta bort sto[…]