Moderator: Moderatorer

Märkligt att den lyfte såpass snett, jag har bara märkt att de åker upp i olika takt men den ena "väntar" på den andra tills båda får samma tryck och bilen lyfts upp rakt. Samma sak händer när bilen ska ner, helt i synk tills hjulen är på golvet och sen åker ena ner föra den andra, helt odramatiskt. Vi har ingen flödesfördelare.
Kanske de nya är bättre? Min motor såg helt annorlunda ut.
Ja kanske, men den lyfte likadant med den liggande motorn. Jag har lyft 4 olika volvo modeller och en corvette, utan att det har blivit snett, det enda som har hänt är att vi glömde lägga bilen med automatlåda i neutral en gång, och lyften flyttades under bilen och skadade tröskeln lite.
Hua, det är läskigt.
Trevligt med bra support från Verktygsboden, sånt gör mycket. Med flödesfördelaren så kanske man ska slå till så småningom.
Jag velar fortfarande om jag ska köpa verktygsbodens+flödesfördelare eller en lite dyrare Quickjack. De senare är ju originalet och jag har åtminstone inte läst något negativt om dem.
Quickjack går på 12V enbart, kanske finns för 230v också?
Den på biltema går enbart på 12V ser det ut som.
Finns 230v varianter också. Kolla Quickjack.de
Micce1980 skrev:Kom på att vänster ytterbackspegel inte ville ta bort imman i julas, mätte med den gamla piparen jag tillverkade runt 1995 i skolan och efter några mätningar var jag säker på att den vänstra är trasig då den aldrig pep :-)

Blir nog en beställning från bildelsbasen, finns några som inte rullat så mycket

Edit: Denna från Trodo ser ju likadan ut på baksidan,,, kanske värt att prova?
https://www.trodo.se/spegelglas-yttre-s ... 338-0058-1

.
Märkte på en resa med bilen att nu har värmen i höger lagt av med och vid mätning leder den ingen ström igenom så provar nog en TYC igen, den förra märker jag ingen skillnad på ännu efter säg 3000 mil i alla fall eller så. Eller kanske det är så att man bör rengöra kontakterna ser jag nu...?
.
IMG_8676.jpg
IMG_8676.jpg (2.59 MiB) Visad 1012 gånger
I söndags städade vi bilen invändigt och la för första gången i tygmattorna.
Körde 56km på el nyss och bilen visade kvarvarande 14km. Vårvärmen kommer ge ytterligare minst 10 km räckvidd.
Suttit och googlat om det finns någon Gör det själv hall i Göteborgsområdet med samma utrustning som Bilbesiktningen har för kontroll av halvljus. MEN hittar ingen information om det. Någon som har något tips!?
  • 1
  • 1753
  • 1754
  • 1755
  • 1756
  • 1757
  • 1912

Förstår dig. Helt outstanding bil, de[…]

Start stopp

Ja,det gör den..

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]