Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

KalleJ skrev:Alla bilar rostar i någon utsträckning.
BMS går att återställa utan Vida, samma med servicelampan. Är väl bara bakbromsarna som kan vara skönt att ha utrustning som kan styra parkeringsbromsen, men det är inte strikt nödvändigt heller.
Bakbromsarna just funkar inte på V70 heller... lämnade en sån på en liten verkstad, det tog dem ett par timmar att jaga kompetens och utrustning så att de kunde lösa bakbromsarna, även om själva bytet av beläggen var busenkelt.
perhall skrev: Bakbromsarna just funkar inte på V70 heller... lämnade en sån på en liten verkstad, det tog dem ett par timmar att jaga kompetens och utrustning så att de kunde lösa bakbromsarna, även om själva bytet av beläggen var busenkelt.
Helt Inkompetent verkstad, gjort de själv på S80:n. Känner inte till någon bil där man inte kan köra tillbaka parkbromsen manuellt och sen justarar den in sig själv.

Verkar inte gå resetta BMS manuellt utan ODB utrustning på SPA dok.
KalleJ skrev:
perhall skrev: Bakbromsarna just funkar inte på V70 heller... lämnade en sån på en liten verkstad, det tog dem ett par timmar att jaga kompetens och utrustning så att de kunde lösa bakbromsarna, även om själva bytet av beläggen var busenkelt.
Helt Inkompetent verkstad, gjort de själv på S80:n. Känner inte till någon bil där man inte kan köra tillbaka parkbromsen manuellt och sen justarar den in sig själv.

Verkar inte gå resetta BMS manuellt utan ODB utrustning på SPA dok.
Säkert inkompetenta, det tycker jag gäller titt som tätt verkstäder som inte är auktoriserade, har varit med om allt möjligt, Ryds Bilglas satte dit regnsensorn fel, en liten Meca-verkstad kunde inte byta bussningar i en BMW, detta med V70:n och lite annat...
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]